اخبار, تازه های تکنولوژی و مقالات

رستاخیز تایوانی ؛ زمان رونمایی از گوشی پرچمدار متاورسی HTC مشخص شد

از چند ماه پیش شایعاتی در مورد رونمایی شرکت تایوانی HTC از یک گوشی پرچمدار جدید برای ارائه و نمایش قابلیتهای متاورسی ویژه منتشر شده بود و حالا با انتشار پوستر مراسم معرفی محصول جدید شرکت تحت پروژه VIVERSE، به نظر از هر زمانی به رونمایی آن نزدیکتر شدهایم.

HTC از آن دسته شرکتهای محبوب تولیدکننده گوشی هوشمند بود که هیچگاه نتوانست خود را با بازار پس از سال 2015 به خوبی وفق دهد. علی‌رغم تلاشهای بسیار این شرکت و حضور در همه حوزههای قیمتی، HTC پس از سالها، در حال حاضر به هیچ وجه در حد و اندازه دیگر رقبا نیست و حتی بین 10 شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند نیز جایگاهی ندارد.

اما یکی از پروژههایی که کمک کرد تا برند HTC همچنان زنده مانده و امیدهایی برای بازگشت داشته باشه، VIVE است که تحت پروژه موفقی و پس از ترند شدن بحث تولید هدستهای واقعیت افزوده و مجازی، حالا میخواهد در حوزه دیگری نجاتبخش HTC باشد.

طبق اطلاعاتی که تا به امروز منتشر شده، HTC قصد دارد با استفاده از تجربه خود در دو حوزه گوشی هوشمند و واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، گوشی مخصوص استفاده و ورود به دنیای متاوری ویژه خود را عرضه کند.

این پروژه جدید که ادامه دهنده راه محصولاتی مانند Exodus 1 و Exodus 2 است، بنابر گفتههای غیررسمی سران شرکت، دریچهای برای ورود کاربران عادی به دنیای متاورس خواهد بود. برخلاف گوشی های مبتنی بر بلاک چین، پرچمدار آینده به صورت ویژه برای تجربه VR و AR بهینه و طراحی شده، ولی جالب اینجاست که تا به حال هیچ اطلاعاتی در مورد سختافزار و حتی قابلیتهای دستگاه مطرح و منتشر نشده است.

 

تاریخ رونمایی از گوشی HTC VIVERSE

 

البته شاید در خبرها شنیده باشید که پرچمدار متاورس محور HTC باید در ماه گذشته میلادی معرفی می‌شد، اما شرکت تایوانی تصمیم گرفت رونمایی از آن را برای تاریخ مناسب دیگری به تعویق اندازد. امروز، شرکت تایوانی تایید کرد که اسمارت‌فون رده بالای HTC Viverse به‌طور رسمی در 28اُم ماه ژوئن (7 تیر) معرفی می‌شود. این گوشی اولین پرچمدار این شرکت پس از +HTC U12 است که چهار سال پیش عرضه شد.

با توجه به تجربه گسترده این شرکت در فناوری واقعیت افزوده، HTC Viverse میتواند دستگاهی خاص و بسیار جذاب تر از Exodus 1 و Exodus 2 باشد که تنها برای ارائه و تمرکز قابلیتهای بلاک چین متمرکز شده بودند.

 

HTC-VIVERSE-03.jpg

 

با این حال خبر بد آن است که اگر HTC Viverse به اندازه کافی موفق نباشد، شاید هیچگاه آن را خارج از مرزهای جزیره تایوان نبینیم. در حال حاضر، ظاهراً این گوشی از طریق اپراتورهای محلی مانند Chunghwa Telecom، FarEasTone و Taiwan Mobile در دسترس خواهد بود ولی هیچ برنامهای برای عرضه جهانی آن متصور نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *