تازه های تکنولوژی و مقالات

اچ تی سی یو 12 پلاس بدون بریدگی نمایشگر و دکمه فیزیکی رسما معرفی شد!

ببخشید پشتش به شماست (!) ولی خب تصویری که به عنوان تصویر اصلی مطلب برگزیده ایم را می توان معرفی کننده رنگ های آن و بخش مهمی از طراحی دانست. اگر بخواهیم اچ تی سی یو 12 پلاس را خیلی متفاوت معرفی کنیم باید بگوییم بدون بریدگی نمایشگر و دکمه فیزیکی و با یکی از بهترین دوربین های موبایل سال معرفی شده است. در ادامه با یک دو سه همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به اچ تی سی یو 12 پلاس که قرار است پرچمدار 2018 این شرکت تایوانی باشد.

اچ تی سی یو 12 پلاس

اچ تی سی یو 12 پلاس

بله، این نمای جلوی اچ تی سی یو 12 پلاس است. همانطور که حدس می زدیم، پرچمدار 2018 اچ تی سی بدون نسخه عادی و با نام پلاس معرفی شده است. اچ تی سی یو 12 پلاس با نمایشگر کم حاشیه تر نسبت به اچ تی سی یو 11 ارایه شده که پنلی از نوع سوپر LCD 6 دارد، رزلوشن آن QHD+ بوده و نسبت تصویر آن 18:9 است.

درباره دوربین اصلی دوگانه آن مفصل صحبت کردیم و اگر آن را از دست داده اید، توصیه می کنم این مطلب را بخوانید:

امتیاز DxO دوربین اچ تی سی یو 12 پلاس منتشر شد: 103 و کسب جایگاه دوم

دوربین اصلی توانایی فیلم بردای 240 فریم بر ثانیه با رزلوشن FHD و 60 فریم بر ثانیه با رزلوشن 4K را نیز دارد. دوربین سلفی اچ تی سی یو 12 پلاس اما دوگانه و شامل 2 عدد دوربین 8 مگاپیکسلی برای اعمال افکت بوکه می شود. این افکت پس از ثبت تصویر نیز قابل تغییر و حتی نقطه فوکوس می تواند متغیر باشد. به صورت کلی همانطور که قبلا هم گفتیم اچ تی سی یو 12 پلاس اولین پرچمدار با 4 دوربین است که دو عدد از آن ها به عنوان دوربین اصلی و دو عدد از آن ها به عنوان دوربین سلفی در نظر گرفته شده است.

اچ تی سی یو 12+

اچ تی سی یو 12+

اما یک ویژگی خاص دیگر از اچ تی سی یو 12 پلاس را در تصویر بالا می بینید، جایی که رنگ شفافی که در اچ تی سی یو 11 پلاس دیده بودیم، اینجا نیز دیده می شود اما این بار آبی شفاف است. به صورت کلی رنگ های اچ تی سی یو 12 پلاس در ابتدا عرضه عبارت اند از: صورتی (قرمز Flame) ، آبی شفاف و مشکی سرامیکی.

موضوع جذاب دیگر در طراحی اچ تی سی یو 12 پلاس را می توان فریم حساس به فشار پیشرفته این دستگاه دانست. این بار شما می توانید علاوه بر فشردن (Squeeze) و اجرای یک برنامه، دو بار روی لبه آن تپ کنید تا مثلا حالت استفاده یک دستی فعال شود. همچنین دکمه های فیزیکی قفل و تنظیم حجم صدا حالا دیگر مثل دکمه های قدیمی نیست و شما با فشردن قسمت مشخص شده برای آن، یک ویبره حس می کنید که در پاسخ فشار شماست. در حقیقت اینجا کلید فیزیکی وجود ندارد و چیزی شبیه به دکمه هوم آیفون 7 و آیفون 8 قابل تصور است.

جک 3.5 میلی متری هدفون همانطور که انتظار می رفت وجود ندارد اما هندزفری های U Sonic با قابلیت حذف نویز (Noise Canceling) با پورت Type C در جعبه آن ارایه می شود. بلندگو نیز دوتایی است که یکی در لبه پایین و دیگری در لبه بالا و به عنوان بلندگوی مکالمه به کار گرفته شده است.

در پایان مشخصات سخت افزاری اچ تی سی یو 12 پلاس را بر می شمریم که عبارت اند از چیپست اسنپدراگون 845، 6 گیگابایت حافظه رم و انتخاب های 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی داخلی. باتری 3500 میلی آمپری و اندروید 8 از دیگر موارد قابل ذکر است. شاید برای شما جالب باشد که اچ تی سی یو 12 پلاس با گوگل اسیستنت و آمازون الکسا ارایه می شود که در بازار چین اما Baidu Assistant را روی خود خواهد داشت! نظر شما چیست؟ اچ تی سی یو 12 پلاس پرچمدار دوست داشتنی است؟ آیا همانند ال جی جی 7 تینکیو یک ارایه غیر متفاوت نسبت به دیگر پرچمدارها نیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *