لپ تاپ و بیشتر از لپ تاپ

لپ تاپ های گیمینگ

 قوی‌ترین لپ تاپ های گیم معرفی شدند

logo

 

با معرفی کارت های گرافیکی بسیار قدرتمند GTX 980M و GTX 970M توسط انویدیا شاهد رشد چشم گیر قدرت گرافیکی در لپ تاپ ها هستیم. همزمان با معرفی این پردازشگر های گرافیکی کمپانی های بزرگ تولید لپ تاپ اقدام به عرضه مدل های جدید و یا آپدیت محصولات قبلی خود کرده اند به این بهانه با چند مورد از قوی ترین لپ تاپ های گیم که برخی مجهز به این پردازشگر های گرافیکی هستند آشنا می‌شویم.

Compare gtx900

به گزارش لپ تاپ مدیا انویدیا با معرفی پرچم داران خود در حوزه کارت گرافیک لپ تاپ ها بار دیگر مهارت خود را در زمینه طراحی کارت های گرافیکی به رخ همگان کشید. کارت های گرافیک GTX 980M و GTX 970M که با معماری Maxwell و لیتیوگرافی ۲۸ نانومتری ساخته شده اند و طبق تست های اولیه شاهد افزایش ۲۸% قدرت پردازشی نسبت به سری ۸۰۰ انویدیا هستیم در واقع کارت های گرافیک ۹۸۰ و ۹۷۰ به ترتیب مدل های آپدیت شده ۸۸۰ و ۸۷۰ هستند در این سری از محصولات علاوه بر قدرت گرافیکی بسیار خوب شاهد مدیریت بهتر در مصرف انرژی نیز هستیم.

GTX-970

برای آشنایی بیشتر میتوانید به مقاله معرفی کارت های گرافیک ۹۷۰M و ۹۸۰M از سوی Nvidia مراجعه کنید. با وجود اینکه چند روز بیشتر از معرفی این دو محصول توسط انویدیا نگذشته است کمپانی های بزرگ تولید لپ تاپ های گیم به سرعت محصولات مجهز به این کارت های گرافیکی را معرفی و عرضه کرده اند.

  • MSI GS Stealth/Ghost and GT Dominator Series

MSI همیشه یک کمپانی محبوب برای طرفداران گیم محسوب میشود کمپانی که با تولید مادربرد، کارت های گرافیک، دسکتاپ و البته لپ تاپ های گیمینگ خود طرفداران بیشماری بدست آورده است. MSI هم همزمان با معرفی این کارت های گرافیک سری لپ تاپ هایGS ، GT خود را آپدیت و عرضه کرده است.از مهم ترین محصولاتی که تا کنون به کارت های گرافیک GTX 900 Series مجهز شده اند میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

GT72Pro

MSI GT72 2QE DOMINATOR PRO

03-GT72

GS70_overview_Red

GS70 2QE STEALTH PRO CRIMSON RED

02-GS70

gt60

GT60 2QD DOMINATOR

01-GT60

GT70_970M_01

GT70 2QD DOMINATOR

05-GT70

p35x

  • Gigabyte

گیگابایت هم یکی دیگر از کمپانی های تولید کننده لپ تاپ های گیم بشمار میرود و در چند وقت گذشته در بازار ایران هم جایگاه خوبی پیدا کرده است. این کمپانی تا کنون دو محصول اسلیم  ۱۵.۶ اینچی خود را مجهز به گرافیک های سری ۹۰۰ انویدیا کرده است.

Gigabyte P35X

08-P35X

Gigabyte P35W

06-P35W

  • Ausu

برند خوش نام و شناخته شده ایسوس که در تولید انواع لپ تاپ تبلت و موبایل مهارت خاصی از خود نشان داده و طرف داران بیشماری در جای جای جهان بخصوص ایران دارد. در این میان محصولات سری جدید G ایسوس که با مدل های G751 شناخته میشوند علاوه بر تغییرات ظاهری و آپدیت پردازنده ،در بخش گرافیکی هم مجهز به گرافیک های سری ۹ انویدیا شده اند.

g751-JY

ASUS ROG G751 JY

751-jy

g751-jt

ASUS ROG G751 JT

751-JT

004-rog-jz

ASUS ROG G750 JZ

002-g750-jz

از این بخش به بعد قصد معرفی محصولاتی را داریم که شاید تا کنون اسم کمپانی سازنده هم به گوشتان نخورده باشد اما این به این معنی نیست که کمپانی های ضعیف یا بی نام و نشانی هستند بلکه به دلایل مختلف و خاص بودنشان، این محصولات کم تر به ایران وارد می‌شوند.

nomad17

  • Maingear Nomad 17

محصولی بسیار قدرتمند که مجهز به بهترین پردازنده های نسل ۴ اینتل قدرتمند ترین گرافیک سری ۹۰۰ استفاده از هارد های پرسرعت SSD بصورت ترکیبی رنگ های متعدد و از معدود ضعف های این مدل هم میتوان به وزن و ضخامت بالای دستگاه اشاره کرد که البته در این گروه از لپ تاپ ها امری طبیعی است.

07-nomad-17

arous

  • Aorus X7 Pro

لپ تاپی با طراحی فوق العاده و قدرتی باور نکردنی. در این مدل علاوه بر بهترین پردازنده ها خنک کننده ها هارد و… از ۲ کارت گرافیک ۹۷۰ انویدیا بصورت SLI استفاده شده است که برای سنگین ترین بازی ها و پردازش های گرافیکی تعبیه شده است.

04-X7

09-eurocom-x8-

  • EUROCOM X8

شاید در این لیست با مشاهده دستگاه بسیار قدرتمند Aorus X7 Pro تصور کنید که با قوی ترین لپ تاپ جهان آشنا شدید اما Eurocom X8 دستگاه قدرتمند دیگری است که به تازگی عرضه شده است. این محصول در مقایسه با سایر محصولات یک ویژگی خاص دارد آن هم استفاده قوی ترین پردازشگر گرافیکی آن هم بصورت SLI . در این محصول علاوه بر پردازنده بسیار قدرتمند سری MX در بخش گرافیکی هم مجهز به ۲ گرافیک Nvidia GTX 980 است. این ویژگی های سبب شده تا دستگاه توانایی اجرای تمام بازی های روز دنیا را در بالاترین کیفیت آن هم با نرخ حداقلی ۵۰ فریم بر ثانیه را دارا باشد که این رقم در برخی بازی ها همچون GRID: Autosport به عدد شگفت انگیز ۱۴۵ فریم بر ثانیه هم می‌رسد.

09-eurocom-x8

از دیگر ویژگی های این مدل امکان قرار دادن ۵ هارد مختلف در دستگاه، پورت های اتصالاتی فراوان و امکان سفارشی سازی محصول است و از ضعف های این محصول هم میتوان به ضخامت زیاد، نویز فراوان محصول به دلیل استفاده از سه فن، باتری با طول عمر کم، رزولوشن پایین صفحه نمایش و البته قیمت بسیار بالا شاره کرد که در صورت ورود به ایران برای تهیه محصولی با مشخصات جدول بالا باید حداقل ۱۶ میلیون تومان هزینه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *