تازه های تکنولوژی و مقالات

حذف سونی از بازار موبایل تا سال 2016 در صورت ادامه روند کنونی

براساس یک گزارش جدید، Kazuo Hirai مدیرعامل اجرایی سونی یک سال دیگر به خط گوشی‌های هوشمند اکسپریا زمان داده تا خود را در بازار اثبات کنند و اگر گوشی های تولیدی این کمپانی در بازار جایی برای خود دست و پا نکنند و روال رکود کنونی را ادامه دهند، احتمال خارج شدن کلی آنها از بازار تلفن‌های همراه وجود دارد. خط قرمز سونی گذر از فروش ۳۱۰ میلیون دلاری آپریل گذشته و رسیدن به ۴۸۰ میلیون دلار می‌باشد و در صورتی که به این رکورد دست نیابد، پیش بینی می شود که سونی برای همیشه بازارهای تلفن‌های هوشمند را ترک کند.

 

راساس یک گزارش جدید، Kazuo Hirai مدیرعامل اجرایی سونی یک سال دیگر به خط گوشی‌های هوشمند اکسپریا زمان داده تا خود را در بازار اثبات کنند و اگر گوشی های تولیدی این کمپانی در بازار جایی برای خود دست و پا نکنند و روال رکود کنونی را ادامه دهند، احتمال خارج شدن کلی آنها از بازار تلفن‌های همراه وجود دارد. خط قرمز سونی گذر از فروش ۳۱۰ میلیون دلاری آپریل گذشته و رسیدن به ۴۸۰ میلیون دلار می‌باشد و در صورتی که به این رکورد دست نیابد، پیش بینی می شود که سونی برای همیشه بازارهای تلفن‌های هوشمند را ترک کند.

یکی از مشکلات اصلی بخش موبایلهای سونی این است که پس از گذشت چند سال از عرضه گوشی‌های سری اکسپریا هنوز نتوانسته در بازار ایالات متحد سهم زیادی کسب کند، به‌طوری‌که در حال حاضر این کمپانی فقط یک درصد از بازار تلفن‌های هوشمند این کشور را در اختیار دارد و در کشور خود نیز بیشتر از۱۷٫۳ درصد سهم را نتوانسته بدست آورد. مشکل دیگر سونی به گوشی های میان رده بر می گردد، جایی که سونی هیچ سهمی از بازار آن ندارد.

گوشی های رده بالای جدید سری زد ۵ سونی به خصوص اکسپریا زد ۵ پریمیوم، قابلیت‌هایی دارند که شاید اوضاع سونی را بهبود ببخشند.  زد ۵ پریمیوم با اولین صفحه نمایش ۴K جهان و قطعاتی رده بالا ممکن است بتواند نظر کاربران بیشتری را به خود جلب نماید. به هرحال تا سال آینده همه چیز مشخص می شود. اگر سونی از بازارهای اسمارت فون‌ها کنار بکشد سری اسکپریا زد ۵ کنونی به عنوان آخرین نسل از گوشی های سونی تاریخی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *