لپ تاپ و بیشتر از لپ تاپ

یک خبر بد برای علاقمندان “سونی وایو”

یک خبر بد برای علاقمندان “سونی وایو”

 

کمپانی سونی ژاپن خبر حذف 5 هزار شغل، فروش واحد “سونی وایو” و مستقل کردن واحد “تلویزیون سونی” را تایید کرد.

در تغییر و تحولات جدید در سونی حدود 1500 کارمند در ژاپن و 3500 نفر دیگر در بیرون از ژاپن (با بازنشستگی پیش از موعد، انتقال به سایر بخش ها) تحت تاثیر قرار می گیرند.

 قرار است با فروش واحد پی سی و لپ تاپ معروف وایو، سونی ژاپنی روی گوشی هوشمند و تبلت تمرکز کند.

همچنین قرار است واحد تلویزیون سونی به کمپانی مستقل با هدف تولید و عرضه تلویزیون های برتر تبدیل شود.

استراتژی اصلاحات در سونی به سال 2012 باز می گردد که از آن زمان قرار شد اصلاحات اساسی در کسب و کار الکترونیکی در این کمپانی قدیمی ژاپنی صورت پذیرد.

سونی در این راه سعی کرده وارد کسب و کار در سطح بسیار بالا جای گیرد و مدل های تغییر بیزینس را به اجرا گذارد. ذر آن زمان واحد های پی سی و لپ تاپ و نیز تلویزیون قرار شد حفظ شده و تقویت شوند اما با توجه با پایان پیش بینی منتهی به 31 مارس 2014 تصمیمات جدید اتخاذ شده است و سونی اعلام کرده واحد لپ تاپ برایش سودآوری نداشته و به همین خاطر می خواهد آن را بفروشد.

قرار است واحد سونی وایو که واحد تولید و عرضه پی سی و لپ تاپ با برند معروف وایو است به JIP یا Japan Industries Inc فروخته شود. این تصمیم بعد از تحولات بازار پی س یو لپ تاپ در سطح جهانی اخذ شده است و سونی قرار است از سرمایه گذاری در بخش وایو دست بکشد و آن را به شرکای سنعتی ژاپن یا همان JIP واگذار کند. دلیل آن نیز تمرکز روی گوشی هوشمند و تبلت و تحولات جهانی است که باعث شده تا کاربران به جای خرید لپ تاپ و پی سی به سوی تبلت و گوشی هوشمند گرایش پیدا کنند و سونی خیلی زود احساس کرده که ممکن است در این بازار ببازد و به همین خاطر واحد وایو را دیگر نمی خواهد.

سونی و JIP اکنون بر سر جزییات نقل و انتقال واحد وایو هستند که به زودی اعلام خواهد شد. تا آخر بهار 2014 سونی وایو تولید شده و دیگر نخواهد شد و رسما انچه تولید خواهد شد نه در سطح جهانی بلکه در سطح ملی تولید و توزیع خواهد شد.

همچنین واحد تلویزیون سونی از خود سونی ژاپن تفکیک ساختاری شده و کمپانی جدید روی محصولات با سطح بالا مانند تلویزیون های 4K تمرکز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *