تازه های تکنولوژی و مقالات

پژوهش های گوگل نشان از آینده تکنولوژی در هوش مصنوعی دارد.

در آینده ای که پر واضح است، احتمالا ما حتی متوجه وجود دستگاهی در نزدیکی خودمان نمی شویم. این دیدگاه مرد اول کمپانی گوگل، ساندر پیچای است که در مراسم سالانه سهام داران گوگل طی نامه ای بیان کرد.

 

در بخشی دیگر پیچای قدرت یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را آینده ابر کمپانی گوگل و حتی جهان تکنولوژی میداند. پیچای همچنین اذعان کرد که پیشرفت های شگرف ما در چند ساله اخیر باعث شده تا بتوانیم آینده هوش مصنوعی را رقم بزنیم. پیچای پتانسیل شرکت گوگل برای استفاده از واقعیت مجازی و یادگیری ماشینی را گوشزد کرد و گفت که ما تیم های خبره ای در این زمینه گرد هم آوردیم، ابزار های مناسب و بستری عالی را برای پیشرفت این تکنولوژی فراهم کردیم.

نامه ی مذکور اولین نامه ی غول جستجوی گوگل پس از به زیر مجموعه در آمدن توسط شرکت آلفابت بود. لری پیچ و سرگئی برین اولین مدیران این شرکت عظیم پس از تصاحب توسط الفابت هستند. جستجو چیزی بود که گوگل با آن کار را شروع کرد و آینده این شرکت چند ملیتی نیز به همین عامل گره خورده است! جستجو!

سال 1998 سالی بود که این غول نوپا پا به عرصه وجودیت گذاشت. در آن روزگار جستجو معنای کاملا متفاوتی با اکنون داشت و پر بی راه هم نیست که بگوییم شاید در نسل بعد جستجو کردن در گوگل هزاران درجه با طریقه جستجو ی اکنون ما فرق کند! اگر بخواهیم آینده نگر باشیم هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی لقایتی برای نسل بعد گوگل و امثال این موتورهای جستجو است. اندر فواید این تکنولوژی ها را میتوان ابداع ماشین های خودران با کیفیت و شبیه سازی بسیار بالا به رفتار های انسانی در جنبه مثبت، جمع آوری مقدار بسیار زیاد از داده ها در زمانی کم، استفاده از پردازنده های شرکت انویدیا برای قطار ها و ماشین های خودران را میتوان نام برد. این ها هدف هایی پیش پا افتاده برای هوش مصنوعی هستند و حتما با پیشرفت بیشتر تکنولوژی گستره ی این تکنولوژی مفید هرچه بیشر بسط یافته و میتوانیم حلاوت استفاده از هوش مصنوعی را درک کنیم!

امروزه ما هنوز هم از سیستم های خانگی، موبایل ها و حتی قرص های دارویی استفاده میکنیم. سال 2016 جای این کارها و رفتارها است و به حتم در دهه ی بعد این وسایل زندگی ما دچار دگرگونی گسترده در همه ی زمینه ها میشوند. شاید در دهه های بعد آنها از دور حرکات، ژست ها و رفتار های مارا زیر نظر بگیرند و منتظر فرمان باشند، شاید هم آنها با ما همکار شوند!

پیچای به عنوان رهبر گوگل میگوید که نگاه ما به آینده و تکنولوژی های آن، راه را برای گام بزرگ بعدی در جهت بهبود دستگاه های مورد استفاده ما هموار میکند. شاید هم این گام بزرگ محو کردن دستگاه ها باشد! پیچای به ترویج این کسب و کار در کمپانی های بزرگ اشاره کرد و گفت که فیسبوک با پروژه دستیار صوتی خود با نام M، مایکروسافت غول نرم افزاری و سخت افزاری با پروژه AL و همچنین آمازون با پروژه های مدیریتی خود در پی این صنعت هستند و صنعتی و تکنولوژی که فیس بوک، گوگل، مایکروسافت و بزرگترین خرده فروش جهان،آمازون، در آن دست داشته باشند راهی جز موفقیت شدن ندارد.

پیچای میگوید مشکلات در این پروژه ها عدید است و ما در این صنعت تنها نیستیم. همچنین آینده را ترسیم کرد که در آن با هوش مصنوعی سرطان را درمان میکنند، کارهای روزمره ی مان را انجام میدهند، تغییرات آب و هوا را گزارش میدهد و پروژه های از این دست که دور از انتظار هم نیستند!

نظر شما درباره هوش مصنوعی چیست؟ آیا یادگیری ماشینی آینده ی خوبی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *