معرفی گجت ها

لاجیتک با معرفی موس وایرلس جدیدش ادعا میکند که این موس از موس های سیمی گیم سریع تر است

در بازار کامپیوتر و محصولاتی که در بازار وجود دارند، اینگونه جا افتاده است که ماوس‌های سیمی عملکرد بهتری از ماوس‌های بی‌سیم داشته و می‌توانند سرعت بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند. دلایل متعددی نیز برای این موضوع اعلام شده که از جمله‌ی آنها می‌توان به زمان پاسخگویی بهتر اشاره کرد. همچنین کاربران در صورت استفاده از ماوس‌های سیمی هیچ نگرانی در مورد میزان باتری ماوس، وزن اضافی آن و مشکلاتی که ممکن است در سیستم ارتباطی ماوس و دانگل آن به وجود بیاید، نخواهند داشت.

 

اما لاجیتک این موضوع را قبول ندارد و اعلام کرده که ماوس بی‌سیم G900 Chaos Spectrum این شرکت می‌تواند سرعت بالاتری نسبت به ماوس گیمینگ و سیمی Razer DeathAdder داشته باشد. در تست‌هایی که این شرکت میان این دو ماوس و همینطور ماوس SteelSeries Rival 300 انجام داده، مشخص شده که این محصول عملکرد بهتری نسبت به دیگر ماوس‌ها داشته و با اینکه این ماوس به صورت بی‌سیم تولید شده، زمان پاسخگویی آن بین 3 تا 5 میلی‌ثانیه پایین‌تر از محصولات شرکت‌های Razer و SteelSeries بوده است. البته شاید قبول این موضوع در حالت کلی کمی سخت باشد چرا که بسیاری از ماوس‌های گیمینگ موجود در بازار، تاخیر زمانی 1 میلی‌ثانیه را داشته و شاید اندازه‌گیری میزان تاخیر مزانی در میان دیگر محصولات بازار، کاری دشوار باشد.

اما سوالی که در این میان وجود دارد، این است که آیا این موضوع اهمیتی دارد؟ شاید بتوان آن را در مقایسه‌ی میان ماوس‌ها و تکنولوژی‌های بین آنها مهم دانست، اما این موضوع واقعا چیزی نیست که بخواهیم آن را با اهمیت تلقی کنیم. البته مدیران لاجیتک اذعان دارند که این موضوع و پیشرفت در این زمینه می‌تواند گامی مهم در زمینه‌ی پیشبرد اهداف آنها در زمینه‌ی تولید محصولات بی‌سیم باشد. همچنین کاربران باید بدانند که موضوع سرعت بیشتر ماوس‌های سیمی از ماوس‌های بی‌سیم، مسئله‌ای کاملا غلط است. همینطور باید اشاره داشته باشیم که مهندسین این شرکت موفق به تولید ماوسی شده‌اند که وزن آن تنها 107 گرم بوده و از بسیاری از محصولات موجود در بازار نیز وزنی پایین‌تر دارد.

کمتر شدن وزن ماوس G900 Chaos Spectrum تنها به خاطر بدنه‌ی این محصول نیست، بلکه سازندگان تمام تلاش خود را داشته‌اند تا وزن باتری این ماوس را نیز کاهش دهند. نتیجه‌ی این موضوع نیز باتری 15 گرمی این محصول با ظرفیت 720 میلی‌آمپرساعت می‌باشد که می‌تواند 24 ساعت کامل را دوام بیاورد. ماوس گیمینگ Razer Mamba، یکی از رقیب‌های اصلی ماوس G900 Chaos Spectrum می‌باشد که وزن آن 125 گرم بوده و باتری 1800 میلی‌آمپرساعتی و 31 گرمی آن، تنها می‌تواند با یک بار شارژ شدن، تا 20 ساعت کار کند.

شما از چه ماوسی استفاده می‌کنید؟ به نظرتان واقعا ماوس‌های بی‌سیم سرعت پایین‌تری نسبت به ماوس‌های سیمی دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *