تازه های تکنولوژی و مقالات

کسب رتبه اول توسط ماکروسافت در بازار تبلت و پشت سر گذاشتن اپل

حتی اگر آمار فروش تبلت‎ها را در نظر بگیریم آیپد اپل رتبه نخست تبلت‎هایفروختهشده در یک بازه را برای خود رقم زده است که در این مدت تبلت‌های مایکروسافت وضعیت خوبی نداشته است. طی سال‌های اولیه، دستگاه‌های مبتنی بر iOS اپلبی‌پروا بر 95% بازار حکمرانی می‌کردند. هفت ماه بعد آیپد توسط استیو جابز رونمایی شد و یک ماه پیش از رونمایی از آیپد2، آیپد بخشی از سهم خود را به تبلت‎ها مبتنی بر اندروید واگذار کرد

 

اولین فصل از سال 2013 آیپد سهمی زیر 40 درصد بازار را نسبت به مشابه سال قبل با 58 درصد سهم، در اختیار داشت. 6 ماه پسازآن این میزان به زیر 30 درصد کاهش یافت و این در حالی بود که دستگاه‌های ارزانقیمت اندرویدی نزاع را با آیپد شروع کرده بودند و با ورود دستگاه‌های سرفیس پرو مایکروسافت این وضعیت رو به وخامت گذاشت. در همین حال بود که سرفیس پرو 3 توسط مجله تایم یکی از بهترین 25 اختراع سال 2014 عنوان شد و اکنون یک ماه است که سرفیسبوک و سرفیس پرو 4 پا را به میدان گذاشته‌اند.


مایکروسافت Microsoft 4 مایکروسافت Microsoft

طبق آمار WinBeta بیان می‌کند که در ماه مهر امسال، نسبت به شرکت‌های دیگر تولیدکننده تبلت،مایکروسافت تعداد بیشتری تبلت را بهصورت آنلاین در ایالاتمتحده فروخته و اپل را که در جایگاه اول بود را پشت سر گذاشته است. نسبت فروش تبلت های مایکروسافت به 45 درصد در مهرماه می‌رسد درحالیکهاین سهم برای اپل 17 درصد در ماه مهر گزارششده است. در این مدت آمازون رشدی دو برابری داشته و از سهم 5 درصدی، 10 درصد از بازار را به خود معطوف کرده است.


مایکروسافت Microsoft 3

داده‌های دیگری نشان می‌دهد که ردموندی‌ها تبلت های گرانقیمت‌تری را با متوسط قیمت 844 دلار فروخته است. سرفیس پرو 3، سرفیس بوک و سرفیس پرو 4 هیچ‌کدام ارزانقیمت نیستند. نسخه 512 گیگابایتیسرفیس بوک قیمتی حدود 2600 دلار دارد و متوسط قیمت آیپد 392 دلار است.


مایکروسافت Microsoft 2

هنگامیمایکروسافت صدر بازار ایالاتمتحده را از آن خودکرده است که 12 ماه پیش اپل سهمی 34 درصدی، مایکروسافت 17 و آمازون سهم 11 درصدی داشته‌اند. اگر این روند پابرجا باشد ما شاهد تغییرات گسترده‌ای در بازار ایالاتمتحده در 12 ماه آتی خواهیم بود. شما بین این دو سیستم کدام دستگاه را می‌پسندید آیپد یاسرفیس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *