دسته‌بندی نشده

چگونه از سلامت باتری موبایل اندرویدی خود مطمئن شویم؟

سلامت باتری موضوع بسیار حائز اهمیتی است و همیشه باید به آن توجه داشته باشید. اگر موبایل یا تبلت اندرویدی دارید، متأسفانه امکانات بومی سیستم عامل پاسخگوی نیازهای شما برای چک کردن سلامت باتری نیستند.

اما خوشبختانه هستند اپلیکیشن های شخص ثالثی که می توانند اطلاعات درست و دقیقی از وضعیت باتری دیوایس را در اختیارتان بگذارند. تعداد این اپلیکیشن ها به ده ها مورد می رسند، ولی فکر می کنیم که با اپ AccuBattery بتوانید تجربه بهتر و ساده تری از تحلیل وضعیت باتری گجت مورد استفاده تان داشته باشید.

این اپلیکیشن اندرویدی با زیر نظر گرفتن استفاده شما از دیوایس، می تواند وضعیت باتری آن را سنجیده و عملکرد آن را برایتان تحلیل کند. اما پیش از آن که به سراغ نحوه کار اپلیکیشن برویم باید نکته ای را به شما یادآور شویم: AccuBattery برای ارائه تحلیل درست و دقیق، زمان می خواهد.

از آنجا که اندروید ابزار دقیقی برای پایش وضعیت باتری ندارد، چه AccuBattery و چه اپلیکیشن های مشابه دیگر حداقل به چند روز و حداکثر به چند هفته برای سنجش سلامت باتری دستگاه زمان احتیاج دارند. با این توصیف، فکر می کنیم زمانش فرا رسیده که به سراغ نحوه کار با این اپلیکیشن برویم:

اولین قدم: اپلیکیشن را نصب کنید

AccuBattery را از گوگل پلی یا کافه بازار دانلود کنید. لینک هایی که در ادامه می بینید مربوط به نسخه رایگان اپلیکیشن هستند. اما توصیه می کنیم در صورت امکان، نسخه کامل اپلیکیشن با نام AccuBattery Pro را خریداری کنید که هم تبلیغات ندارد و هم  امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می دهد.

Accu Battery
  • Accu Battery
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Digibites
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: 4.1 مگابایت

AccuBattery در بدو ورود توضیحاتی در مورد روند کار اپلیکیشن و وظایفش به شما ارائه می کند. بعد از این کار، با صفحه ای مربوط به سلامت باتری مواجه خواهید شد. به این صفحه خیلی دقت کنید، چرا که تنظیماتش بعدا در کالیبراسیون باتری و سلامت آن موثر خواهد بود.

در همین صفحه نکته مهمی گفته می شود. تحقیقات برخی دانشمندان حوزه الکترونیک اثبات کرده که شارژ باتری به میزان ۸۰ درصد، می تواند عمر باتری دیوایس شما را به میزان ٪۲۰۰ افزایش بدهد.

به همین خاطر، AccuBattery به شما پیشنهاد می کند که برای شارژ بعدی اپلیکیشن را باز کرده و تا میزان ۸۰ درصد آن را شارژ نمایید. برای این کار هم اسلایدری در اختیارتان قرار می دهد که حداکثر شارژ باتری را روی ۸۰ درصد بگذارید.

با این وجود، اگر تمایلی به این کار نداشتید هم مشکلی نیست چرا که می توانید مثل روال عادی سقف شارژ را روی ۱۰۰ درصد گذاشته و به کار با AccuBattery ادامه بدهید.

اما پس از شارژ دستگاه تا سقف مد نظر، AccuBattery یک کالیبراسیون کوتاه انجام داده و سپس ظرفیت دقیق باتری دستگاه تان را محاسبه می کند.

توجه داشته باشید که AccuBattery دارای یک نسخه حرفه ای هم هست که ۳.۹۹ دلار قیمت دارد. اما لزومی ندارد که برای پایش وضعیت باتری حتما آن را بخرید. تنها مزیت نسخه حرفه ای این است که تبلیغات ندارد و به شما اجازه می دهد که نمایی از وضعیت باتری و سی پی یو را بتوانید روی اپلیکیشن های دیگر مشاهده کنید.

از این مرحله به بعد، می توانید به استفاده عادی تان از موبایل برگردید. AccuBattery طی روزها و هفته سیکل شارژ شما را تحت نظر گرفته و طبق آن وضعیت باتری را تحلیل می کند.

با گذشت زمان می توانید به قسمت Health مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی اپلیکیشن را مشاهده کنید. طبیعتا در شروع استفاده از اپلیکیشن، این قسمت خالیست. اما با گذشت زمان خواهید دید که کم کم اطلاعات روی نمودارهای این قسمت پدیدار می شوند:

هر چه زمان بیشتری از نصب اپلیکیشن گذشته باشد، نتایج دقیق تری خواهید گرفت. به عنوان مثال در یک تست بعد از دو یا سه بار شارژ موبایل، AccuBattery ظرفیت باتری را در حدود ۹۵ درصد نشان داد.

اما با گذشت زمان و عمل به توصیه های اپلیکیشن برای شارژ باتری، این ظرفیت پس از یکی دو روز به ۹۷ درصد رسید که نشان از تأثیر مثبت اپلیکیشن بر بهبود عملکرد باتری و فرآیند شارژ دیوایس های اندرویدی دارد.

البته این را هم بگوییم که استفاده از اپلیکیشنی مثل AccuBattery یا نمونه های مشابه صرفا شاخصی برای سنجش وضعیت باتری شماست. اگر باتری تان از لحاظ فنی مشکل داشته باشد، طبیعی است که هیچ اپلیکیشنی نمی تواند آن را تعمیر کند اما حداقل امکانی برایتان فراهم می کند که به وجود مشکل پی ببرید.

1 دیدگاه در “چگونه از سلامت باتری موبایل اندرویدی خود مطمئن شویم؟

  1. محمد گفت:

    سلام روز بخیر
    قبلا ازتون دعوتتون کرده بودم برای عضویت در گروه
    جامعه وبمستران
    مهندس چرا نیومدی توی گروه
    خوشحال میشیم تشریف بیارید و دوستان دیگه
    تبادل اطلاعات داشته باشیم
    گروه جامعه وب مستر ها
    https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *