تازه های تکنولوژی و مقالات

با این 5 روش، کارایی خود را افزایش دهید

هوشمندانه کار کردن برای مدیران بزرگ مطلوب تر از زیاد کار کردن است؛ امروزه که به معنای واقعی کلمه وقت طلاست، کارایی اهمیت بسیار بالایی دارد. کار بیش از اندازه طاقت فرسا بوده و ساعت های زیادی از وقتی که می توانید به خانواده و دوستان اختصاص دهید را اشغال می کند.

 

برقراری تعادل میان کار و زندگی خصوصی بسیار مهم است، در نتیجه باید به دنبال راه هایی برای بهتر انجام دادن کارها باشیم. در این مطلب قصد داریم شما را با 5 راهکار برای افزایش کارایی آشنا کنیم:

  • ایمیل ها را چک کنید

     

بهتر است قبل از آغاز روز کاری صندوق ورودی ایمیل خود را چک کنید تا در جریان امور جاری قرار بگیرید. چنین کاری باعث می شود با همکاران و مشتریان خود هماهنگ بوده و بدانید در طول روز، با چه مسائلی رو به رو هستید.

  • لیست امور روزانه تهیه کنید

     

داشتن فهرستی از کارها و وظایفی که باید طی روز انجام شود، برای رهبران کسب و کار اهمیت حیاتی دارد. شما به عنوان یک مدیر، همواره سرتان شلوغ است؛ وظایفی که باید انجام دهید، پروژه هایی که باید رهبری کنید و اموری که باید به عنوان نماینده به اتمام برسانید.

تهیه لیستی از اولویت های کاری می تواند به اشراف شما نسبت به مسائل جاری سازمان کمک کند. برای راحتی کار نیز می توانید از انواع اپلیکیشن ها و نرم افزارهای موجود (To-do list) استفاده کنید.

  • بازه های زمانی تعیین کنید

چند وظیفه بودن مهم و گاهی اوقات الزامی است. یکی از راه های تمرکز بر امور جاری، تخصیص بازه های زمانی به کارهای مختلف است. می توانید پس از چک کردن ایمیل و اولویت بندی وظایف، تصمیم بگیرید هرکدام از کارها چقدر زمان نیاز خواهد داشت؛ مثلاً به کار A یک ساعت اختصاص دهید، به کار B نیم ساعت و همینطور تا آخر.

اگر صاحب چند کسب و کار مختلف هستید می توانید روزهای خاصی از هفته را برای هرکدام کنار گذاشته و در آخر، هفته ای منظم و زمانبندی شده داشته باشید. چنین کاری باعث می شود بتوانید آخر هفته ها را به خانواده و علایق شخصی اختصاص دهید.

  • استراحت کردن را فراموش نکنید

     

باید هر از گاهی به مغز و چشمان خود -اگر تمام روز به نمایشگر نگاه می کنید- استراحت دهید. تقریباً هر 90 دقیقه یک بار استراحتِ کوتاه می تواند به ذهن و بدنتان فرصت تجدید قوا بدهد. مسلماً خیلی از ما فرصت استراحت های 15 یا 20 دقیقه ای مکرر در طول روز را نداریم اما برای تمرکز حواس و افزایش کارایی هم که شده، نباید از استراحت های کوتاه غافل شویم.

  • از اشتباهات خود درس بگیرید


     

به عنوان یک رهبر، باید همواره از اشتباهات خود درس بگیرید. همیشه یک استراتژی ثابت را به امید دستیابی به نتایج متفاوت به کار نگیرید، بلکه برنامه های کاری خود را ارتقا داده و هر از گاهی ریسک کنید.

یکی از سریعترین راه ها برای هوشمندانه کار کردن، امتحان راهبردها و راهکارهای مختلف و آزمودن نتایج است؛ و اینکه ببینید کدامیک را می توانید بهبود دهید. البته اتخاذ چنین تصمیماتی می تواند دشوار باشد که در این شرایط بهتر است با تیم و مشاوران خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *