تازه های تکنولوژی و مقالات

گزارش عملکرد هوآوی در سال 2015: افزایش 33 درصدی سود خالص و افزایش فروش گوشی‌های هوشمند تا 44 درصد

هوآوی سال 2015 را به عنوان یکی از سال های موفقیتش پشت سر گذاشته است. این کمپانی خود را در میان سه برند مطرح بازار موبایل در پشت سر سامسونگ و اپل می‌بیند. با رونمایی از نکسوس 6P در کنار دستگاه‌هایی دیگر این شرکت به خوبی توانست آمار هیجان انگیزی را کسب کند. باید توجه داشته باشید که رشد این شرکت به عنوان یک زنگ خظر برای سامسونگ و اپل شناخته می‌شود زیرا در خبر ها داریم که هوآوی فکر مقام اول را در سر دارد. 

 

امروز بعد از یک تاخیز طولانی، گزارش  این شرکت منتشر شده است. به صورت کلی هوآوی توانسته است 33 درصد افزایش را در سود خالص خود ببیند. سود خالص 2015 برابر است با 5.7 میلیارد دلار و البته نباید افزایش 37 درصدی درآمد این شرکت که برابر است با 60.9 میلیارد دلار را فراموش کرد. تنها نکته منفی، سرمایه گذاری هوآوی در بخش تحقیق و توسعه است که از 44.2 درصد به 41.7 درصد کاهش پیدا کرده.

بخش کسب و کار هوآوی که شامل همه دستگاه‌های تولیدی شرکت اعم از تبلت و دیگر گجت‌ها می‌باشد دچار یک رشد بسیار عالی شده است! 73 درصد افزایش یعنی 19.9 میلیارد دلار افزایش در بخش درآمد عددی بسیار هیجان انگیز است. این شرکت در سال گذشته 108 میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کرد که 44 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کند. سامسونگ 319.7 میلیون و اپل 231.5 میلیون دستگاه در همین بازه وارد بازار کرده‌اند.

نیکول پنگ، مدیر تحقیقات آسیا و اقیانوس آرام در شرکت Canalys، معتقد است که شرکت هوآوی در سال جاری قدم های بزرگتری را در این بازار برخواهد داشت. او به CNBC گفت که این شرکت توان رقابت از نظر تولید دستگاه و نوآوری را در خود دارد و به راحتی می‌تواند با شرکت هایی چون سامسونگ و اپل رقابت کند. هوآوی تا چند هفته‌ آینده از پرچمدار جدید خود به نام هوآوی P9 رونمایی خواهد کرد. این دستگاه مشخصات بسیار خوبی دارد و به نظر می‌رسد می‌تواند به بهترین نحو با رقیب‌های خود رقابت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *