تازه های تکنولوژی و مقالات

اپل تصمیم دارد تمامی آداپتورهای تولید شده از سال 2003 را بصورت رایگان تعویض کند

همین هفته‌ی پیش بود که مایکروسافت آداپتورهای برق تبلت‌های Surface را به خاطر مشکلات فنی جمع‌آوری نمود و حالا نوبت به اپل رسیده که این کار را انجام دهد. طبق گفته‌های اپل، احتمال شکسته شدن آداپتورهای دو شاخه و دیواری این شرکت وجود دارد که در صورت بروز چنین چیزی، ممکن است شوکی الکتریکی ایجاد شده و در نهایت می‌تواند در صورت لمس کردن، خطرناک باشد.

 

اما چیزی که برایمان بسیار جالب بود، این است که اپل تمامی آداپتورهای دو شاخه‌ای را که از سال 2003 تا 2015 برای لپتاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند خود عرضه نموده بود را جمع‌آوری خواهد کرد. البته اپل اعلام کرده که آداپتورهایی که در کشورهای آمریکا، انگلستان، چین و ژاپن همراه با محصولات این شرکت عرضه شده، چنین مشکلی را ندارند و بیشتر کاربرانی که در اروپای مرکزی، نیوزلند، آرژانتین، کره، برزیل و استرالیا هستند، باید آداپتور خود را به یکی از نمایندگی‌های این شرکت برده و به صورت رایگان، آن را تعویض نمایند.

در کنار این موضوع، اپل سعی کرده با انتشار تصویری، نسخه‌ی جدید این آداپتورها را با آداپتورهای قبلی خود و محصولاتی که این مشکلات را دارند، مقایسه نماید تا کاربران نیز بتوانند تفاوت میان آنها را مشاهده نموده تا به اشتباه باز هم آداپتورهای قدیمی به دست کاربران نرسد. برای تعویض آداپتور نیز کاربران تنها نیاز به داشتن شماره سریال دستگاه و همچنین Apple ID خود دارند.

بر خلاف مایکروسافت که تنها آداپتورهای محصولات اخیر خود را جمع‌آوری نموده، هنوز اپل دلیل جمع‌آوری تمامی آداپتورها حتی آنهایی که در سال 2003 تولید شده‌اند را مشخص نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *