تازه های تکنولوژی و مقالات

کنسول قابل حمل AYANEO 2 با پردازنده جدید AMD تا دو برابر از Steam Deck سریع‌تر است

یک شرکت چینی از کنسول دستی AYANEO 2 با پردازنده Ryzen 6000U به همراه گرافیک مجتمع RDNA2 رونمایی کرده است. این کنسول از استیم دک تا دو برابر سریع‌تر است.

کنسول گیمینگ AYANEO 2 به عنوان رقیبی برای Steam Deck با جدیدترین پردازنده AMD برای سیستم‌های سبک و نازک یعنی  Ryzen 7 6800U معرفی شده است. 

این پردازنده از 8 هسته و 16 رشته برخوردار و قادر است به فرکانس بوست 4.7 گیگاهرتز نیز دست پیدا نماید. این پردازنده به گرافیک مجتمع دارای گرافیک RDNA2 مجهز شده و می‌توان گفت از نظر معماری شباهت بسیاری با Steam Deck دارد.

تصویر کنسول دستی AYANEO 2 با پردازند قدرتمند

 

AYANEO 2 با این حال از رقیب خود سریع‌تر خواهد بود زیرا گرافیک مجتمع 680M با 12 واحد محاسباتی و امکان رسیدن به فرکانس 2.2 گیگاهرتز، تا دو برابر بهتر عمل می‌کند. گرافیک مجتمع این دستگاه قدرتی یکسان با پردازنده گرافیکی مجزای GTX 1050 Ti شرکت انویدیا دارد.

پردازنده Ryzen 7 6800U در توان بین 15 تا 28 وات کار می‌کند و از این جهت دست شرکت سازنده AYANEO 2 برای تنظیم دستگاه در حالت‌های مختلف باز بوده است. برای مثال، این کنسول در حالت اتصال به منبع خارجی قطعاً از توان بیشتری برای اجرای بازی استفاده خواهد کرد.

 

کنسول AYANEO 2 در حال اجرای بازی

 

شرکت چینی کنسول خود را در حال اجرای بازی‌هایی همچون سایبرپانک 2077، Metro Exodus، ویچر 3 و الدن رینگ به نمایش گذاشته است. AYANEO 2 نمایشگری با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل دارد. 

بنابر اعلام مدیران شرکت، AYANEO 2 با یک ماژول اثر انگشت جدید عرضه می‌شود و قابلیت‌های نرم‌افزاری بسیاری دارد که در آینده نزدیک معرفی خواهند شد. این کنسول قرار است تا انتهای سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *