تازه های تکنولوژی و مقالات

پتنتی از اپل که می تواند منجر به جلوگیری از ثبت عکس یا ویدیو در کنسرت ها شود

این روزها در کنسرت های موسیقی، بیشتر از آن که تماشاچیان از خود موسیقی و اجرای هنرمندان لذت ببرند، مشغول ثبت عکس و فیلم برای به اشتراک گذاری در فضای مجازی هستند. این مسئله را در کنار احترام به حق مالکیت معنوی قرار دهید تا از انگیزه های اپل برای ثبت این پتنت جالب آگاه شوید. پتنتی که می تواند مانع از ثبت تصویر توسط آیفون ها در هنگام برگزاری یک کنسرت موسیقی شود

 

بر طبق اسناد منتشر شده، برگزار کننده کنسرت یک دستگاه ویژه در اختیار خواهند داشت که امواج اینفرارد (فروسرخ) را در فضای سالن منتشر می کند. هر موبایلی که به سمت استیج گرفته شود، این سیگنال ها را دریافت خواهد کرد و از طریق این سیگنال دوربین موبایل ها از کار خواهد افتاد. به محض پایین آوردن تلفن هوشمند، همه چیز به وضع عادی باز خواهد گشت.

علاوه بر این، این دستگاه ارسال کننده سیگنال می تواند نرم افزار آیفون ها را وادار سازد که روی عکس ها و فیلم های گرفته شده واترمارک خاصی را درج نمایند تا پس از آن هیچ کس نتواند ادعای مالکیتی روی این فایل ها داشته باشد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که پتنت مذکور در سال 2011 به ثبت رسیده است. پس با توجه به گذشت بیش از 5 سال از آن، به نظر می رسد اپل دیگر قصد ندارد از چنین قابلیتی در موبایل های آینده خود از جمله آیفون ۷ استفاده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *