تازه های تکنولوژی و مقالات

پایان پشتیبانی واتس اپ از سیستم عامل بلک بری، اندروید 2.3.7، ویندزوفون 8 و نوکیا S40

واتس اپ محبوب ترین پیام رسان حاضر در بازار جهانی است و بیشترین کاربر را در این دسته بندی دارد. این پیام رسان که مدتی است تحت تملک فیس بوک است امروز اعلام کرده که پشتیبانی از سیستم عامل بلک بری، اندروید 2.3.7، ویندوزفون 8 و نوکیا S40 به زودی یعنی دقیقا البته 4 روز دیگر پایان پیدا خواهد کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

واتس اپ تا پیش از این نیز اعلام کرده بود به پیشتیبانی از پلتفرم هایی که توانایی ارایه زیرساخت لازم برای قابلیت های جدید این برنامه را نداشته باشند پایان خواهد داد. سیستم عامل هایی که 4 روز دیگر یعنی 31 دسامبر از پشتیبانی واتس اپ نیز خارج می شوند سیستم عامل هایی هستند که تولیدکننده آن ها برای مدت زیادی آن ها رها کرده اند پس واتس اپ نیز آن را پشتیبانی نخواهد کرد.

این عدم پشتیبانی فقط به معنی عدم ارایه آپدیت نیست بلکه یعنی دستگاهی با این سیستم عامل حتی اگر برنامه را نصب داشته باشد، دوباره نمی تواند تاییدیه شماره بگیرد یا ثبت نام کند و یا ورود مجدد داشته باشد. کاربرانی که هم اکنون بدون مشکل از واتس اپ خود استفاده می کنند نیز احتمالا به مرور زمان برخی قابلیت های برنامه برای آن ها از کار بیافتد.

سیستم عامل بلک بری (Blackberry OS و Blackberry 10)، اندروید نسخه 2.3.7، ویندوزفون 8 و نوکیا S40 در تاریخ 31 دسامبر یا 10 دی ماه کاملا از پشتیبانی واتس اپ خارج خواهند شد. اگر یکی از این دستگاه ها را دارید بهتر است به فکر تعویض گوشی یا تعویض پیام رسان (!) خود باشید! نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *