تازه های تکنولوژی و مقالات, لپ تاپ و بیشتر از لپ تاپ

ویژگی های پردازنده نسل 10

پردازنده نسل 10

اینتل با اولین پردازنده  نسل 10 سری Gen Comet Lake سری H خود را برای لپ تاپ ها ، موج بعدی پردازنده های Core خود را اعلام کرد

آنها پرقدرت ترین ، قدرتمندترین و پرتحرک ترین تراشه های اینتل هستند که برای استفاده در لپ تاپ های بازی و ماشین های خلاق بالا برای کاربرانی که به بیشترین قدرت نیاز دارند طراحی شده اند. تراشه های جدید TDP 45W دارند و دارای سرعت ساعت می باشند که می توانند از 5.0 گیگاهرتز گذشته استفاده کنند ، مدل Core i9 جدید ، Core i9-10980K است که دارای هشت هسته ، 16 نخ و سرعت ساعت پایه 2.3 گیگاهرتز است که می تواند تا 5.3 گیگاهرتز تقویت کند. اما اینتل تراشه های متعددی را ارائه می دهد که می توانند حداکثر سرعت تقویت شده از 5.0GHz یا بیشتر را در بین i9 و i7 خود داشته باشند (دو تراشه i5 حداکثر از یک موتور کم مصرف 4.6GHz و 4.5GHz). این یک جهش بزرگ به جلو است ، در پردازنده  نسل 10 اینتل قول می دهد تا 44 درصد عملکرد بهتری در مقایسه با یک لپ تاپ سه ساله با Core i7-7820HK ارائه دهد.

پردازنده  نسل 10دارای ویژگی جدیدی هستند که Intel آن را “Intel Velocity Boost” می نامد ، که به Intel کمک می کند تا با افزایش خودکار فرکانس ساعت تا حداکثر 200 مگاهرتز در زمانی که دمای پردازنده 149 درجه فارنهایت / 65 درجه سانتیگراد یا سرعت آن را بدست آورد .که پردازنده  نسل 10 درمجموعه 8 درصد از نسل سی پی یو های نسل 8 بالاتر ههستن هم با پردازنده های 14 نانومتری Comet Lake و تراشه های جدید 10,Ice Lake نانومتری جدید (که به لطف این ، باتری ، کارایی و کارایی بهتری دارند). پیشرفت فرآیند). اما تاکنون ، تمام تراشه های نسل 10 آن یا تراشه های سری Y کم مصرف و میان رده آن سری u  می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *