تازه های تکنولوژی و مقالات

واعظی از توقف اجرای فیلترینگ هوشمند اینستاگرام و لزوم رفع فیلتر توییتر گفت

اگر در روزهای اخیر پیگیر اخبار داخلی بوده باشید، حتماً توجه کرده اید که مراسم افتتاح پروژه های فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با اخبار حاشیه ای فراوانی همراه بوده و در این مدت مسئولان و به خصوص وزیر ارتباطات، راجع به مسائل مختلفی اظهار نظر نموده اند.

 

یکی از مباحث مذکور فیلترینگ هوشمند بوده که به گفته محمود واعظی حالا با رمزنگاری اینستاگرام، دیگر در این شبکه اجتماعی اعمال نمی شود و موضوع پالایش محتوا از طریق مذاکره با مدیران اینستاگرام حل خواهد شد. وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ اینستاگرام گفت:

اینستاگرام رمزنگاری شده و از این رو با اجازه ای که از شورای عالی فضای مجازی گرفته ایم، با مدیر اینستاگرام تماس گرفتیم و اعلام کردند که آمادگی دارند درباره موضوعاتی که از نظر ما نامناسب است، در یک بازه زمانی بنشینیم و درباره محدودیت های خود با آنها صحبت کنیم.

برخی موضوعات از نظر قانون، مقررات، سنت و فرهنگ ما قابل قبول نیست و آنها اعلام کردند که آمادگی دارند، این موضوعات در این شبکه را در ایران رعایت کنند.

بنابراین اکنون که موضوع رمزنگاری در اینستاگرام پیش آمده موضوع پالایش محتوا در این شبکه را با مذاکره حل می‌کنیم. اگر مشکل از مبدأ حل شود، تجهیزات فیلترینگ هوشمند را در جای دیگر استفاده می کنیم.

واعظی همچنین از لزوم رفع فیلتر توییتر گفت و اظهار داشت:

با توجه به استفاده برخی مسئولان و مدیران از توییتر، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید درباره فیلترینگ توییتر تجدید نظر کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *