تازه های تکنولوژی و مقالات

نکاتی که پیش از ترابرد کردن سیم کارت خود باید حتماً مد نظر قرار دهید

طبق وعده های مسئولین، طرح ترابردپذیری اپراتورهای موبایل کشورمان طی روزهای آتی به مرحله ی اجرایی می رسد؛ طرحی که ظاهراً در دنیا قدمتی ۲۰ ساله دارد و در بیش از ۷۰ کشور دنیا اجرا شده است. اجرایی شدن این طرح در کشور ما بنا به بالا بردن آمادگی اپراتورها بارها به تعویق افتاده؛ با این حال همه ی اپراتور ها خود را برای انجام آن آماده اعلام می کنند.

 

با توجه به انتظار طولانی مدتی که کاربران برای اجرایی شدن این طرح متحمل شده اند و تقاضای زیادی که در سطح جامعه برای آن به چشم می خورد، بد نیست در آستانه ی اجرایی شدن طرح ملی ترابردپذیری، چند نکته ی ساده اما بسیار مهم را از نظر بگذرانید:

۱. اولین نکته این است که به جای پذیرفتن تبلیغات اپراتورها در این زمینه، خدمات اپراتور مقصد خود را پیش از ترک اپراتور فعلی بیازمایید و برای مهاجرت به اپراتور مورد نظر، مدتی صبر کنید تا مشکلات اولیه ی طرح برطرف شود.

۲. شرایط و مقررات اپراتور مقصد را به طور کامل مطالعه کنید. ناآگاهی از این شرایط و ضوابط باعث می‌شود دچار ضررهای قابل توجهی شوید.

۳. توجه داشته باشید که هر شخص در سال فقط ۲ بار می‌تواند اپراتور خود را تغییر دهد. این یعنی نمی توان در این زمینه با روش آزمون و خطا پیش رفت. به توصیه های دیگران نیز نمی توان اعتماد کرد زیرا پوشش شبکه های اپراتور های موبایل در مناطق مختلف یکسان نیست.

۴. در نظر داشته باشید که اگر بعد از ترابردپذیری قصد فروش سیم کارت خود را داشته باشید حتماً باید دوباره به اپراتور اصلی خود برگردید. این موضوع که ترابرد می‌ تواند روی قیمت سیم کارت تأثیر بگذارد هم قابل تعمق است.

۵. مشترکان سیم کارت های دائمی هنگام انتقال به اپراتور دیگر، باید با اپراتور قبلی خود به طور کامل تسویه کنند. اعتبار مشترکان سیم کارت های اعتباری نیز در لحظه ی درخواست ترابردپذیری از بین می‌ رود و به اپراتور مقصد منتقل نمی‌ شود.

۶. با رفتن به یک اپراتور دیگر اگر خانواده و دوستان شما عضو اپراتور قبلی باشند از این پس برای مکالمه با شما در مقایسه با قبل هزینه ی بیشتری باید بپردازند چرا که هزینه ی مکالمه از این پس با تعرفه ی بین اپراتوری محاسبه می‌ شود و نه داخل اپراتوری.

۷. توجه داشته باشید که گفته می شود برخی اپراتور ها قصد دارند شماره‌ های ترابرد شده از شبکه ی خود را اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *