تازه های تکنولوژی و مقالات

نسل جدید تلفن های هوشمند اندرویدی به دلیل جذابیتو متفاوت بودن توانسته اند درامد خوبی را بدست بیاورند

تلفن های هوشمند اندرویدی جذاب و متفاوت امسال نتوانسته اند درآمد مناسبی رقم بزنند

سالهای اخیر و خصوصا یکسال گذشته شاهد عرضه تلفن های هوشمند جذاب و نوآورانه ای در دنیای اندروید بودیم، محصولاتی مثل LG G4با دوربین عالی و بدنه چرمی و Galaxy S6 Edge سامسونگبا نمایشگر خمیده و حتی Xperia Z5 Premium سونی که اندکی پیش بالاخره پای رزولوشن ۴K را نیز به دنیای موبایل باز کرد.

با این وجود اما درآمد تلفن های هوشمند اندرویدی به هیچ وجه راضی کننده به بنظر نمی رسد 

در ادامه مطلب با ما همراه باشید

 

اگر به لیست میزان فروش تمام سازندگان عمده دنیای موبایل نگاه کنید، ارقام نشان دهنده این است که فروش همه این تولید کنندگان نام آشنا در مقایسه با بازه های مشابه سال گذشته، افت فروش را تجربه کرده اند.

 

بر اساس این آمارها سونی از معدود سازندگانی است که با چنگ و دندان موقعیت خود را تا حدودی حفظ کرده در حالی که HTC تایوانی عملاً از رده خارج شده است.

 

سامسونگ هم از دیگر غول های حاضر در این لیست است که بر اساس تحلیل ها از فروش هر تلفن هوشمند به طور متوسط ۳۳ دلار درآمد دارد که هرچند رقم ناچیزی به نظر می رسد، اما همین میزان سود هم تقریباً دو برابر برخی از رقباست.

 

این در حالیست که اپل در سوی دیگر بازار، برخلاف اندرویدی ها در حال پارو کردن پول است و از فروش هر آیفون به طول متوسط حدود ۱۸۵ دلار درآمد به دست می آورد.

 

Mobile-industry-Q2-results-630x602

 

در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۴ سازندگانی مثل سامسونگ، اچ تی سی، ال جی، سونی، موتورولا و لنوو در مجموع ۱۲۹.۴ میلیون تلفن هوشمند تولید کرده اند که ۴۳ درصد از مجموع ۳۰۱.۴ میلیون دستگاه فروش رفته در سرار جهان را شامل می شود که البته ۷۴.۹ میلیون عدد (۵۸ درصد از فروش گروه یاد شده) از آن تنها متعلق به سامسونگ است.

 

بررسی بازه مشابه در سال ۲۰۱۵ اما نشان می دهد فروش همین گروه سازندگان به ۱۱۴.۷کاهش یافته که البته باز هم ۷۳.۲ میلیون دستگاه یا ۶۴ درصد آن به غول کره ای مربوط است، اما فروش این سازندگان مشهور در مجموع به تنها ۳۴ درصد از کل ۳۳۷.۲ میلیون تلفن هوشمند در کل دنیا محدود بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *