تازه های تکنولوژی و مقالات

لوگوی اپلیکیشن‌های مایکروسافت آفیس بعد از ۵ سال تغییر می کند

به نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیم گرفته تا لوگوی آیکون‌های اپلیکیشن‌های معروف خود، مثل ورد، اکسل، پاورپوینت و … را بعد از پنج سال تغییر دهد.

آیکون‌های اپلیکیشن‌هایی مثل ورد، اکسل و پاورپوینت احتمالا دارای ظاهری ساده‌تر خواهند بود. این تغییرات در ماه‌های آینده ابتدا در تلفن‌های همراه و سپس ویندوز و مک دیده خواهند شد.

آیکون‌های جدید دارای دو بخش مجزا هستند. یکی از بخش‌ها همراه با یک حرف روی آن (مثل W برای مایکروسافت ورد) و دیگری همراه با نماد اپلیکیشن مربوطه (مثل خطوطی که نشان دهنده‌ی یک پرونده‌ی متنی برای ورد هستند) خواهند بود. طراحی کنونی آیکون‌ها هر دو بخش را با هم ادغام کرده‌ است.

نسبت حرف به نماد در این لوگو‌ها نیز تغییر خواهد کرد. در طراحی قبلی آیکون‌ها می‌شد چیرگی حروف بر نماد را حس کرد اما حالا این موضوع برعکس شده.

البته لوگو‌های جدید استفاده از رنگ‌های مایکروسافت برای هر اپلیکیشن را حفظ کرده است. به این ترتیب، همچنان رنگ ورد آبی خواهد بود و اکسل رنگ سبز را حفظ خواهد کرد. البته تُن رنگ‌ها با تغییرات اندکی مواجه شده است.

بنابر اعلام مایکروسافت بیش از یک میلیارد نفر از مردم در صنایع مختلف و کشور‌های دنیا از مایکروسافت آفیس استفاده می‌کنند و تغییرات اعمال شده روی آیکون‌ها برای سادگی و تطبیق پذیری بیشتر و همچنین اتصال با آفیس 365‌ صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *