تازه های تکنولوژی و مقالات

فورس تاچ در آیفون بعدی چه می‌کند؟ با چند مثال پاسخ می‌دهیم

فورس تاچ چیست؟ چه کاربردی دارد؟ این‌ها سؤالاتی است که به ذهن اکثرمان، می‌آیند و یک پاسخ درست‌وحسابی می‌خواهند. اپل واچ، مک بوک و مک بوک پروهای جدید اکنون به این ویژگی مجهز شده‌اند؛ مثلاً در اپل واچ با یک فشار محکم،‌ می‌توانید بین Watch Face ها جابجا شوید و برای مثال در مک ها با یک فورس تاچ در برنامه Quick Time می‌توانید فیلم را جلو و عقب کنید؛ اما در آیفون‌ها قطعاً کاربرد بیشتری دارد. در ادامه

 با ما همراه باشید ….

239035-1280

فورس تاچ چیست؟ چه کاربردی دارد؟ این‌ها سؤالاتی است که به ذهن اکثرمان، می‌آیند و یک پاسخ درست‌وحسابی می‌خواهند. اپل واچ، مک بوک و مک بوک پروهای جدید اکنون به این ویژگی مجهز شده‌اند؛ مثلاً در اپل واچ با یک فشار محکم،‌ می‌توانید بین Watch Face ها جابجا شوید و برای مثال در مک ها با یک فورس تاچ در برنامه Quick Time می‌توانید فیلم را جلو و عقب کنید؛ اما در آیفون‌ها قطعاً کاربرد بیشتری دارد. 

تقریباً مطمئن هستیم که آیفون‌های بعدی از ویژگی کلیدی‌ای به نام Force Touch بهره می‌برند؛ ویژگی‌ای که اپل آن را انقلابی‌ترین پیشرفت دنیای صفحات لمسی بعد از مولتی تاچ می‌داند. پیش‌ازاین Apple Watch, Macbook, Macbook Pro های جدید به این ویژگی مجهز شده بودند اما آن‌طور که بایدوشاید به‌جز در اپل واچ، شاهد ویژگی‌های عظیم نبودیم. به نظر می‌رسد آیفون از ویژگی میزبانی خوبی به عمل‌آورده و باعث کاربردهای بسیاری شود.

در برنامه Maps شما به‌راحتی و با یک فشار محکم بر روی مقصد نهایی خود، می‌توانید ویژگی Turn by turn را فعال کنید و از مسیریابی دقیق لذت ببرید؛ پیش‌ازاین مراحل نسبتاً زیادی در پیش داشتید تا این کار را انجام دهید.

در اپلیکیشن Music نیز، فورس تاچ کمک‌حال شماست؛ با این ویژگی در این برنامه برای مثال با یک فشار محکم بر روی آهنگ پخش‌شده، می‌توانید منوی کنترل را مشاهده کرده و یا اقداماتی همچون ذخیره کردن آهنگ و انتخاب آهنگ بعدی پلی لیست از وظایفی است که بر دوش این ویژگی است

شما همچنین می‌توانید برای فورس تاچ، شرت کات تعیین کنید؛ برای مثال با فشار محکم بر روی برنامه Phone می‌توانید به بخش Voice mail بروید و یا با فورس تاچ بر روی برنامه News، شما به بخش Favorite هدایت می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *