اخبار, تازه های تکنولوژی و مقالات

جزئیات پردازنده‌های گرافیکی Lancaster Sound اینتل افشا شد

 

اینتل به تازگی جزئیات جدیدی درباره نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی Lancaster Sound منتشر و اعلام کرده این GPU جایگزین پردازنده‌های سری Arctic Sound می‌شود.

البته هنوز حضور پردازنده‌های گرافیکی سری Arctic Sound در دیتاسنترها رواج نیافته اما ظاهراً اینتل مشغول توسعه گرافیک نسل بعدی دیتاسنتر با نام Lancaster Sound بوده و در همین رابطه برخی مشخصات این سری افشا شده است.

سری کارت‌های گرافیک Arctic Sound محصولات بازمانده از معماری Xe-HP اینتل است که شرکت سازنده هنوز تصمیمی برای عرضه‌ی عمومی آن‌ها ندارد.

ظاهراً اینتل معماری Xe HP را که برای سری Arctic Sound در نظر گرفته بود کنار گذاشته است. این سری شامل سه گرافیک مختلف بر پایه معماری Tile بود که تا 128 هسته Xe و 512 واحد اجرایی را شامل می‌شد.

 

 

جدول مشخصات پردازنده‌های گرافیکی Lancaster Sound

 

 

این سری از پردازنده‌های گرافیکی به تولید انبوه نرسید یعنی هیچ محصولی از آن معرفی نشده است. ظاهراً اینتل تنها از معماری مذکور در دیتاسنترهای خود استفاده کرده است.

اما اینتل محصولاتی بر پایه معماری Xe HPG و گرافیک‌های DG2 را جایگزین این سری کرد که تحت عنوان Arctic Sound M شناخته می‌شوند. محصولات سری Arctic Sound M از یک چیپ ACM G10 یا دو چیپ ACM G11 استفاده می‌کنند. 

در واقع پیش از این اعلام شده بود کارت‌های گرافیک سری Arctic Sound M اینتل در دو مدل 75 و 150 واتی معرفی می‌شوند. نسخه‌ 150 واتی از پردازنده گرافیکی ACM-G10 استفاده می‌کند در حالی که مدل 75 واتی بر پایه‌ دو پردازنده گرافیکی ACM-G12 تولید خواهد شد. 

اما به نظر می‌آید جانشین Arctic Sound M با نام Lancaster Sound روانه بازار خواهد شد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از Lancaster Sound در دسترس نیست.

 

 

احتمال دارد شاهد معماری کاملا جدیدی برای آن باشیم یا همچنان از سری چیپ‌های گیمینگ Xe HPG استفاده کند. در حالت دوم البته Lancaster شاید از Xe HPG استفاده کند که برای سری Arc Battlemage طراحی شده است.

گرافیک دیتاسنتر نسل بعدی اینتل طبق شایعات قبلی Jupiter Sound نام داشت. ممکن است این سری جانشین Lancaster باشد یا به سادگی کنار گذاشته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *