تازه های تکنولوژی و مقالات

جایزه ۲۵۰ هزار دلاری مایکروسافت برای یافتن باگ های امنیتی ویندوز ۱۰

مایکروسافت برنامه تازه ای را برای یافتن باگ های امنیتی فوق حساس سیستم عامل جدید خود آغاز کرده که طی آن به افراد کشف کننده این باگ ها مبلغ ۲۵۰ هزار دلار پرداخت می شود.

 

لازم به یادآوری است که کمپانی ردموندی در گذشته بابت یافتن حفره های امنیتی ویندوز ۸.۱ مبلغ ۱۰۰ هزار دلار را پرداخت می کرد، اما حالا هر متخصصی می تواند با پیدا کردن نقص های امنیتی در سیستم عامل ویندوز ۱۰ یا ویندوز سرور جدید تا ۲.۵ برابر جایزه بیشتری را دریافت نماید.

 

رقم مورد اشاره مربوط به حفره های سطح «Hyper-V» در نسخه های نهایی سیستم عامل مایکروسافت می شود. افرادی که بتوانند در نسخه های پیش نمایش ویندوز ۱۰ یا مرورگر اج نقصی امنیتی را شناسایی و اطلاع رسانی نمایند، ۱۵ هزار دلار پاداش به دست خواهند آورد.

درگذشته رقم این جایزه تنها ۱۰۰ هزار دلار بود

یکی از سخنگویان مایکروسافت در این باره می گوید: «مفهوم امنیت همواره در حال تغییر است و ما در زمان های مختلف نقص ها و نقاط حساس خاصی را بیش از سایرین مورد توجه قرار می دهیم. مایکروسافت باور عمیقی به چنین برنامه های کشف عیبی دارد. ما مطمئن هستیم که چنین برنامه ای قابلیت های امنیتی ما را ارتقا خواهد داد.»

برنامه پرداخت جایزه در قبال کشف نقص های امنیتی فوق حساس اختصاص به مایکروسافت ندارد و کمپانی های دیگری همون فیسبوک، اپل، گوگل و اوبر نیز ارقام متفاوتی را در قبال این خدمت به متخصصین پرداخت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *