اخبار, تازه های تکنولوژی و مقالات

با اشتباه مایکروسافت نصب ویندوز 11 روی کامپیوترهای قدیمی ممکن شد

احتمالاً می دانید ویندوز 11 از سخت افزارهای قدیمی پشتیبانی نمی‌کند اما این یک محدودیت مصنوعی است. جالب اینکه اخیراً مایکروسافت اشتباهاً در یکی از بیلدهای ویندوز 11 امکان نصب بر روی سیستم‌های دارای پردازنده‌های قدیمی را فراهم کرده است. جزئیات جالب را در وب سایت مجتمع کامپیوتر یک دو سه بخوانید.

ویندوز 11 مایکروسافت پیش نیازهای سخت‌گیرانه ای دارد و بر روی سیستم‌های با پردازنده‌های قدیمی نصب نمی‌شود. با این حال کاربران روش‌هایی برای دور زدن محدودیت‌های مصنوعی مایکروسافت پیدا کرده‌اند و می‌توان ویندوز 11 را بر روی پردازنده‌ها و سخت افزارهای قدیمی هم نصب کرد.

 

تب ها در برنامه فایل اکسپلورر ویندوز 11

 

برای نصب ویندوز 11 به چهار گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، یک پردازنده Core نسل هشتمی اینتل یا یک پردازنده سری AMD Ryzen 3000 و پشتیبانی از TPM 2.0 نیاز است. ظاهراً مایکروسافت می‌کوشد با پشتیبانی نکردن از سخت افزارهای قدیمی، از تعداد باگ‌ها بکاهد و در عین حال هزینه نگه داری و توسعه ویندوز 11 را برای این کمپانی کاهش بدهد.

جدیدترین آپدیت ویندوز 11 که به عنوان آپدیت 22H2 یا نیمه دوم سال 2022 شناخته می‌شود، آخرین مراحل توسعه خود را طی می‌کند و با انبوهی از قابلیت‌های جدید همراه است. مایکروسافت اخیراً یک بیلد پیش نمایش از این آپدیت ویندوز 11 را در دسترس برخی کاربران قرار داده است که به طور ناخواسته برخی محدودیت‌های آن حذف شده و امکان نصب بر روی پردازنده‌های قدیمی هم وجود داشته است.

جالب اینکه گزارش‌های منتشر شده حاکی از امکان نصب بر روی پردازنده‌های نسل هفتمی و حتی نسل ششمی اینتل بوده است. خبر بد اینکه مایکروسافت به اشتباه خود پی برده است و تاکید کرده نباید از این اتفاق خوشحال باشید. مایکروسافت پنهان نکرده تیم توسعه این کمپانی در حال بازگرداندن محدودیت‌ها پیش از انتشار گسترده‌تر این بیلد است.

متأسفانه به نظر نمی‌رسد آنهایی که موفق به نصب این بیلد بر روی سخت افزارهای قدیمی شده‌اند هیچ گونه آپدیت جدیدی دریافت کنند و احتمالاً ناچار به بازگشت به ویندوز 10 خواهند بود.

این بیلد برای کاربران ویندوز 10 عضو کانال Release Preview در دسترس قرار گرفته بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *