تازه های تکنولوژی و مقالات

اپل آیپد پرو خود را به عنوان یک اثر هنری در موزه طراحی لندن به مزایده گذاشت

اپل در اقدامی جالب و خیرخواهانه، یک نمونه ویژه از تبلت آیپد پرو 12.9 اینچی خود را به همراه اسمارت کاور و Apple Pencil ساخته و در موزه طراحی لندن به حراج گذاشته است. این دستگاه را «جانی آیو» و تیم تحت سرپرستی اش به صورت اختصاصی برای موزه ی یاد شده طراحی نموده اند.

البته لازم به ذکر است که حجم وسیعی از طرح کاور و قلمِ تبلت یاد شده به همان صورت معمولی است اما رنگ و جنسی که برای آنها در نظر گرفته شده، کاملا خاص بوده و فقط یک نمونه از آنها ساخته شده.

همان طور که می توانید در عکس مشاهده نمائید، تبلت آیپد پرو به رنگ فسفری و کاور هوشمند آن چرم آبی رنگ است. قلم Pencil نیز چرمی و نارنجی است و یک نوار طلایی در قسمت بالای آن به کار رفته که مخصوص همین مدل بوده. همچنین یادآوری کنیم که اپل همواره قاب های چرمی مخصوص آبپد را هم عرضه می کرده اما این نخستین بار است که از این جنس برای ساخت کاور هوشمند بهره گرفته.

«فیلیپس»، خانه مزایده ای که فروش این نسخه از آیپد را تحت مدیریت دارد، در بیانیه ای اعلام داشته که پیش بینی می کند برای هر آیتم افزایش قیمتی در حدود 14200 تا 21300 دلار رقم بخورد. این موزه در حال نقل و انتقال به مکانی دیگر است و برای جا به جائی به این پول نیاز دارد و اپل با این کار قصد کمک به آن را دارد.

موزه طراحی لندن اکنون روی طراحی هایی تمرکز دارد که قیمت مناسب داشته باشند و به همین دلیل، اپل با اعلام علاقه مندی اش در مزایده ی مورد بحث شرکت نموده. البته آیپد یک هنر خالص محسوب نمی گردد اما برای خود اهالی کوپرتینو نوعی هنرمندی به شمار می رود و به همین خاطر است که طراحان اپل شهامت به خرج داده و تبلت خود را در میان دیگر آثار هنری گذاشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *