اخبار, تازه های تکنولوژی و مقالات

افشای پردازنده 24 هسته‌ای اینتل در کنار کارت گرافیک Arc A770

 

 

به نظر می‌رسد شخص یا اشخاصی در حال آزمایش کردن نمونه‌ای از پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل در ترکیب با یک کارت گرافیک مخصوص گیمینگ Arc هستند. این دو محصول هنوز به طور رسمی معرفی نشده‌اند اما حالا در پایگاه داده یک بنچمارک خود را نشان داده‌اند. جزئیات را در شهر سخت افزار ببینید.

رکورد مورد بحث در پایگاه داده بنچمارک UserBenchmark به ثبت رسیده و توسط TUM_APISAK افشا شده است. ظاهراً این رکورد یک پردازنده 24 هسته‌ای نسل سیزدهمی (Raptor Lake-S) را در ترکیب با کارت گرافیک رده بالا Arc A770 نشان می‌دهد.

طبق این اطلاعات و اعلام قبلی، اینتل در نسل سیزدهم از پردازنده‌های Core اقدام به افزایش تعداد هسته‌های پردازشی به 24 عدد کرده است. این تعداد شامل 8 هسته بزرگ و 16 هسته کوچک است که نشان از افزایش دو برابری هسته‌های کوچک در نسل سیزدهم است

جالب اینکه انتظار می‌رود پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل از فرکانس‌های حافظه بالا پشتیبانی کنند اما در این مورد از یک کیت حافظه 32 گیگابایتی DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز استفاده شده است.

 

 

آزمایش کارت گرافیک Arc A770 اینتل

 

 

عجیب اینکه کارایی کارت گرافیک Arc A770 افتضاح بوده و حتی حجم حافظه آن تنها 1 گیگابایت تشخیص داده شده است. بنابراین ممکن است با یک نمونه اولیه با محدودیت‌های سخت افزاری و حتی نرم افزاری روبرو باشیم.

فرکانس پایه هسته این پردازنده 24 هسته‌ای 2.4 گیگاهرتز و فرکانس بوست آن 4.6 گیگاهرتز گزارش شده است که بسیار پایین‌تر از شایعات پیشین و فرکانس 5.5 گیگاهرتزی سری AMD Ryzen 7000 رقیب است.

در هر صورت اینتل طی هفته‌های اخیر درباره نسل سیزدهم از پردازنده‌های Core خود تقریباً سکوت اختیار کرده است و خبری از ارائه هرگونه جزئیات نیست. ظاهراً امسال شاهد رونمایی رسمی از Raptor Lake-S خواهیم بود که می‌تواند با عرضه Ryzen 7000 هم زمان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *