تازه های تکنولوژی و مقالات

احتمالاً شما هم باتری تلفن هوشمند خود را به درستی شارژ نمی کنید

همه ی ما از عملکرد باتری تلفن های هوشمند ناراضی هستیم، اما بد نیست بدانید که امکان دارد بخشی از این عمر کوتاه باتری ها، به دلیل نحوه ی استفاده ی خود ما رقم خورده باشد.

 

برای نمونه بسیاری از کاربران گمان می کنند که شارژ کردن تلفن های هوشمند در مقاطع کوتاه و متعدد برای باتری مضر است و ترجیح می دهند دستگاه را تنها هنگامی که بخش عمده ی ظرفیت باتری خالی شده به شارژر متصل نمایند، در حالی که حقیقت کاملاً معکوس است.

شرکت باتری سازی Cadex برای این منظور یک وبسایت به نام Battery University راه اندازی کرده و در آن توضیح می دهد که باتری های لیتیوم یون مورد استفاده در تلفن های هوشمند مثل انسان ها در مقابل «استرس» آسیب پذیر هستند و این موضوع در دراز مدت عمر باتری را کاهش خواهد داد.

در ادامه این مطلب با برخی عادت های اشتباه کاربران آشنا خواهیم شد که عمر باتری تلفن های هوشمند را کاهش می دهد.

پس از پر شدن باتری، دستگاه را از شارژر جدا کنید

بر اساس وبسایت Battery University، اگر تلفن هوشمند پس از کامل شدن شارژ به برق متصل بماند، در درازمدت برای باتری مضر خواهد بود، چرا که دستگاه در این حالت برای باقی ماندن ظرفیت باتری روی 100 درصد، انجام شارژ های مقطعی و لحظه ای را آغاز می کند.

همین موضوع است که اصطلاحاً استرس و تنش زیادی به باتری دستگاه وارد می کند و عمر مواد شیمیایی داخل باتری را کاهش خواهد داد. Battery University توضیحات علمی و فنی متنوعی در این زمینه ارائه می کند و در نهایت جمع بندی می کند که: «پس از پر شدن باتری، دستگاه را از شارژر جدا کنید، همانطور که شما هم پس از چند ساعت تمرین بدنسازی، به عضله های خود استراحت می دهید و بدون تردید انجام بدون توقف تمرینات را تاب نخواهید آورد».

phones 3x4

 

برند و پلتفرم تفاوتی نمی کند، باتری همه ی تلفن های هوشمند در برابر استرس آسیب پذیر است

حتما لازم نیست برای رساندن شارژ به 100 درصد تلاش کنید

به گفته Battery University احتیاجی به شارژ کامل باتری های لیتیوم یون نیست و این کار حتی سودمند هم نخواهد بود، چرا که شارژ کامل با ولتاژ بالا به باتری استرس وارد کرده و در دراز مدت عمر ان را کاهش خواهد داد. بر همین اساس می توان گفت لازم نیست در تمام روز تلاش کنید شارژ تلفن هوشمند شما کامل باشد و کافی است هر زمان فرصت شد آن را به شارژر متصل کنید تا کمی انرژی در باتری ذخیره گردد.

55a00c96371d2232008b64db

 

برخلاف آنچه دیجیاتو در تست سقوط Honor 5X انجام داد، بهتر است به باتری تلفن های هوشمند شلیک نکنید

هر زمان فرصت شد تلفن هوشمند خود را به شارژر متصل کنید

همانطور که گفتیم بهتر است بازه های شارژ تلفن هوشمند را به مقاطع کوتاه تقسیم کنید، تا اینکه دستگاه یکبار شارژ کامل را از ابتدا تا انتها تجربه کند. Battery University می گوید شارژ کردن تلفن هوشمند هنگامی که 10 درصد از ظرفیت شارژ خود را از دست داده بهترین حالت به حساب می آید، اما از آنجایی که انجام این کار در بسیاری از مواقع امکان پذیر نیست، توصیه می شود هر زمان فرصت و پریز برق در اختیار داشتید، باتری دستگاه را مقداری شارژ کنید.

در پی گرفتن این روش موجب می شود بدون اینکه عمر باتری را کاهش دهید، در تمام طول روز شارژ کافی در اختیار داشته باشید. در این صورت بهره گرفتن از قابلیت های پر مصرف مثل GPS که کاربران به طور معمول آن را برای ذخیره انرژی خاموش می کنند نیز امکان پذیر خواهد بود.

باتری دستگاه را خنک نگه دارید

Smartphone_heat_01

 

گرما دشمن اصلی باتری به حساب می آید

باتری تلفن های هوشمند تا حدی در مقابل گرما آسیب پذیر است که به طور نمونه اپل توصیه می کند هنگام شارژ آیفون، قاب های محافظی که امکان دارد به افزایش دما منجر شوند را خارج کنید: «اگر هنگام متصل بودن دستگاه به شارژر، بدنه داغ شد، قاب محافظ را خارج کنید. همچنین توصیه می شود برای افزایش عمر باتری، آن را از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کنید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *