تازه های تکنولوژی و مقالات

آیفون‌های شیشه ای با قابلیت شارژ بی‌سیم در راهند؛ هزینه خرید شارژر را کنار بگذارید

همانگونه که احتمالاً تا کنون در جریان قرار گرفته اید، اخیراً گزارش تازه ای از KGI Securities و تحلیلگر مشهور آن آقای «مینگ-چی کو» منتشر گشته که در آن ۱۰ پیش بینی برای آیفون های بعدی انجام شده بود که یکی از مهم ترین آنها، فقدان سنسور تاچ آی دی در آیفون ۸ است.

 

حالا وب سایت مک رومرز به نسخه کامل تری از این گزارش دست پیدا کرده و برخی نکات و جزییاتی که احتمالاً نقش مهمی در این برآوردها داشته اند را ذکر کرده که در ادامه آنها را مرور می کنیم.

 

مینگ-چی کو گفته بود که آیفون ۸ فاقد سنسور تاچ آی دی است. اما علت او برای عنوان چنین مسئله ای چیست؟ توضیح کامل این مسئله از زبان خود او بخوانید:

از آنجایی که آیفون مجهز شده به OLED از سنسور اثر انگشت بهره نمی برد، فکر می کنیم که شاید اپل مجبور به استفاده از ساز و کار تشخیص چهره به عنوان راه ورود به دستگاه شود. در نتیجه باور داریم که به عنوان تنها سنسور بیومتریک، اپل در مورد کیفیت کارکرد این سنسور سه بعدی برای شناخت چهره و تشخیص آن بسیار حساس خواهد بود. همین موضوع باعث افزایش مشکلات تولید سخت افزار و نرم افزار مربوط به این قسمت می شود.

به تازگی بلومبرگ هم به شکلی جداگانه گزارشی در این رابطه منتشر کرده و خبر داده که اپل در حال کار بر روی یک سیستم تشخیص چهره پیشرفته برای آیفون است.

اما بخش دیگری از این گزارش مربوط به آیفون های دیگر، به نام ۷ اس و ۷ اس پلاس می شود. بر اساس گفته تحلیلگر معروف، این موبایل ها هم دارای بدنه ای شیشه ای به جای فلزی خواهند بود تا اپل بتواند فناوری شارژ بی سیم را در آنها قرار دهد. تکنولوژی مورد استفاده اپل، همان استاندارد WPC یعنی شارژ وایرلس Qi است که همین حالا هم می توان نمونه اش را در موبایل های اندرویدی فراوانی مشاهده کرد.


 

به گفته «کو»، برای اینکه بتوانید آیفون بعدی خود را به شکل بی سیم شارژ کنید باید دست به جیب شده و شارژ بی سیم را به شکلی جداگانه از اپل بخرید و قرار نیست شرکت ساکن کوپرتینو، این قطعه را درون جعبه آیفون های جدید جای دهد.

اما برآورد بعدی آقای کو چندان خوشایند نیست. وی خبر می دهد که اپل به همراه همه آیفون هایی که در شهریور معرفی می کند، شارژر ۵ واتی که همین حالا با آیفون ها ارائه می شود را به دست کاربران می رساند. از سوی دیگر کابل های جدید، تفاوتی با کابل های کنونی ندارند و یک سر آنها USB-A ساده است و یک سوی دیگر آن، لایتنینگ.

مشکل این پیش بینی چیست؟ آیفون از سال ۲۰۱۴ قابلیت شارژ سریع را دارد ولی شارژرهایی که اپل همراه با موبایل هایش عرضه می کند توان اندکی دارند. اگر با استفاده از شارژر ۱۰ واتی آیپد خود، آیفون را شارژ کنید، می بینید که تقریبا زمان پر شدن باتری تقریباً نصف می شود. از سوی دیگر مک بوک های جدید خود اپل فاقد درگاه USB-A هستند و تصور می شد که کابل های جدید، به جای USB-A از USB-C استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *