دسته‌بندی نشده

آموزش غیر فعال کردن مرکز آپلود آفیس

آفیس, ترفندهای آفیس

چنانچه مجموعه نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس (Word ،Excel و Power Point) را روی رایانه ویندوزی خود نصب کرده باشید ، مطمئنا آیکون نارنجی رنگ کوچکی را کنار ساعت ویندوز مشاهده خواهید کرد.این آیکون به مرکز آپلود آفیس (Microsoft Office Upload Center) مربوط است و وظیفه هماهنگ‌سازی اطلاعات میان سرور و رایانه‌ کاربران را به عهده دارد.

 

از آنجا که بسیاری از کاربران خانگی و حتی کاربران سازمانی از مجموعه آفیس به‌ صورت لوکال استفاده می‌کنند و از قابلیت‌های ذخیره‌سازی روی سرورها و دسترسی مستقیم به فایل‌ها از سرور استفاده نمی‌کنند، آیکون مرکز آپلود آفیس می‌تواند گزینه مزاحمی در ویندوز به‌شمار برود. همچنین فعال بودن این قابلیت منابع سیستمی رایانه شما را به خود اختصاص داده و موجب هدر رفتن مقداری از این منابع می‌شود.

چنانچه شما نیز جزو کاربرانی هستید که از مرکز آپلود آفیس هیچ گونه‌ استفاده‌ای ندارید و می‌خواهید منابع اشغال شده از سوی این قابلیت را آزاد کنید، از ترفند زیر کمک بگیرید:

1ـ کلیدهای Win+R را فشار داده، در کادر مورد نظر عبارت taskschd.msc را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. (می‌توانید در کادر جستجو در منوی استارت نیز این عبارت را وارد کنید)

2ـ در ستون سمت چپ منوی باز شده از پنجره‌ به‌ نمایش درآمده روی گزینه‌ Task Scheduler Library کلیک کرده و از ستون میانی، گزینه‌ای را که نامی مشابه با Microsoft Office 15 Sync Maintenance دارد انتخاب کنید. (برای کسب اطمینان از انتخاب گزینه صحیح می‌توانید روی آن دو بار کلیک کرده و پس از مراجعه به تب Actions بررسی کنید که فایلی با نام MsoSync.exe در کادر مورد نظر برای اجرا مشخص شده باشد)

3ـ پس از انتخاب گزینه‌ مورد نظر، از ستون سمت راست روی گزینه Disable کلیک کنید.

4ـ رایانه خود را یک‌بار ری استارت کنید تا تغییرات اعمال شده و آیکون نارنجی‌رنگ مرکز آپلود آفیس نیز از کنار ساعت ویندوز حذف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *