تازه های تکنولوژی و مقالات

از دوربین ایفون بعدی چه انتظاراتی باید داشته باشیم ؟؟

اپل بدون شک در روز 18ام شهریور ماه از دو گوشی جدید خود رونمایی می‌کند. آیفون 6 اس و 6 اس پلاس دو گوشی جدید اپل خواهند بود که از لحاظ سخت افزاری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را نسبت به آیفون 6 خواهند داشت. یکی از این پیشرفت‌ها را می‌توان در قسمت دوربین گوشی شاهد باشیم. همانطور که در شایعات نیز داشتیم اپل قصد دارد از سنسوری 12 مگاپیکسلی برای این دو گوشی استفاده کند.

 

اپل بدون شک در روز 18ام شهریور ماه از دو گوشی جدید خود رونمایی می‌کند. آیفون 6 اس و 6 اس پلاس دو گوشی جدید اپل خواهند بود که از لحاظ سخت افزاری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را نسبت به آیفون 6 خواهند داشت. یکی از این پیشرفت‌ها را می‌توان در قسمت دوربین گوشی شاهد باشیم. همانطور که در شایعات نیز داشتیم اپل قصد دارد از سنسوری 12 مگاپیکسلی برای این دو گوشی استفاده کند. بنابراین باید شاهد پیشرفت بسیاری در دوربین این دو گوشی نسبت به آیفون 6 باشیم هر چند هنوز هم آیفون 6 با سنسوری 8 مگاپیکسلی می‌تواند با گوشی‌های روز رقابت بسیار خوبی را از خود نشان دهد.

در جدیدترین خبرهای منتشر شده، اپل از تولید کنندگان خود خواسته تا لنزهای پنج لایه را برای سنسور جدید خود تولید کنند. گفته می‌شود قطعلات سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون 6 اس هم اکنون در مرحله‌ی تولید قرار دارد و به زودی آماده‌ی استفاده در گوشی‌های اپل خواهد شد. همچنین شایعات جدید منتشر شده که  اپل از لنز‌های شش لایه برای آیفون سال بعد که احتمالا آیفون 7 نام می‌گیرد استفاده می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که با توجه به خبرهای اخیر اپل حتما از سنسوری 12 مگاپیکسلی در دوربین اصلی آیفون 6 اس استفاده خواهد کرد اما به راستی این دوربین چه کیفیتی را ارائه خواهد داد؟ همین چند ماه پیش بود که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند اپل با آیفون 6 اس یکی از بهترین دوربین‌ها میان گوشی‌های هوشمند را خواهد داشت.

لایه‌های به کار گرفته شده در لنز‌ دوربین گوشی‌های هوشمند به بهتر شدن کیفیت دوربین و همچنین جذب نور بشتر کمک بسزایی می‌کند. هر کدام از این لایه‌ها را می‌توان یک لنز نامید اما هنگامی که 5 لایه‌ی مختلف به عنوان یک لنز بر روی هم جمع شوند طبیعتا کیفیت تصویر برداری نیز بهتر می‌شود. پس می‌توان گفت که آیفون 6 اس دارای پنج لنز خواهد بود که همگی با جمع شدن بر روی یکدیگر تبدیل به یک لنز شده و با پوشش از جنس شیشه‌‌ی سفیر از آن محافظت می‌شود.

از آن جایی که گوشی‌های هوشمند این روزها اندازه‌ی آن چنان بزرگی ندارند از لنز‌های پلاستیکی به جای شیشه‌ای استفاده می‌شود. از طرفی دیگر تولید لنز‌های پلاستیکی تنها کمتر از یک دلار هزینه خواهد داشت.

شاید جالب باشد که بدانید لنز‌های آیفون 6 هم دارای پنج لایه‌ می‌باشد اما به علت این که اپل قصد دارد سنسور 12 مگاپیکسلی را در دوربین اصلی آیفون 6 اس کار بگذارد، 5 لایه‌ی به کار رفته در آن باید از کیفیت مطلوب‌تری بهره مند باشد. بنابراین باید شاهد تفاوت نسبتا زیادی در کیفیت دوربین این دو گوشی باشیم که بعدا با مقایسه‌های دقیق‌تر به آن می‌پردازیم.

همانطور که در ابتدای خبر نیز گفتیم، اپل قصد دارد در آیفون 7 از لنزهای شش لایه‌ای استفاده کند. هم اکنون رقیبان این کمپانی از جمله وان پلاس و سامسونگ از لنزهای شش لایه در دوربین اصلی گوشی خود استفاده می‌کنند. برای مثال گلکسی اس 5 که سال پیش عرضه شده از لنزهای شش لایه در دروبین خود بهره می‌برد.

برای این که دوربین گوشی شما بتواند نور بیشتری را به خود جذب کند باید تعداد لایه‌های لنز نیز بیشتر شود. لایه‌های به کار گرفته شده در گوشی رابطه‌ی مستقیمی با مقدار نور جذب شده در دوربین گوشی دارد و می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت دوربین بگذارد.

در هر صورت زمان زیادی تا معرفی آیفون 6 اس نمانده است و با معرفی این گوشی می‌توان با خیالی آسوده‌تر دوربین آن را بررسی کرد. حتی اگر سنسور آیفون 6 اس نیز دچار تغییر نشود، هنوز هم این سنسور می‌تواند با رقیبان خود رقابتی تگاتنگ را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *