تازه های تکنولوژی و مقالات

گلکسی اس 10 سامسونگ شاید از نمایشگر با تراکم 600 پیکسل در اینچ برخوردار باشد

بنا بر ادعای منبعی ناشناس از چین، گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ از نمایشگری با تراکم 600 پیکسل در هر اینچ بهره خواهد برد.

اکنون ماه ها تا زمان عرضه گلکسی اس 10، پرچمداری که قرار است در ده سالگی عرضه سری گلکسی اس به بازار عرضه شود، باقی مانده. با این حال شایعات مختلفی در مورد این گوشی شنیده می شود. پیش از این اعلام شده بود که سامسونگ تکنولوژی فراصوت مورد نیاز برای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را توسعه داده و احتمالاً قصد دارد آن را در گوشی گلکسی اس 10 تعبیه کند.

اخیراً «Ice universe» از افشاگران دنیای فناوری، خبر از بهره مندی احتمالی گلکسی اس 10 از نمایشگر با تراکم پیکسلی 600 پیکسل در هر اینچ داده است.

گلکسی اس 9 و نسخه پلاس به ترتیب از تراکم پیکسلی 570 و 529 پیکسل در هر اینچ بهره می برند و روزولوشن 2960 در 1440 پیکسلی یا به عبارتی WQHD+ را ارئه می دهند. رزولوشن دیگری که از WQHD بالاتر باشد و به صورت عمومی استفاده شود، 3840 در 2160 پیکسل است. اگر فرض کنیم که گوشی هوشمندی مثل گلگسی اس 9 پلاس از این کیفیت برخوردار باشد، به تراکم 710 پیکسل در هر اینچ دست خواهیم یافت.

با این حال این میزان با گمانه زنی مطرح شده اخیر مطابقت ندارد. البته این اختلاف برای استفاده در اپلیکیشن هایی به غیر از واقعیت افزوده چندان هم قابل تشخیص نخواهد بود. شاید هم سامسونگ قصد داشته باشد نمایشگرهای بزرگتری برای پرچمداران آتی سری گلکسی اس در نظر بگیرید.

همچنین بنا بر گزارش ها ظاهراً سامسونگ در سال جاری میلادی در حال کم کردن تمرکز خود بر واقعیت مجازی مبتنی بر گوشی ها است و بر واقیت افزوده و هوش مصنوعی تمرکز بیشتری کرده است.

انتظار می رود گلکسی اس 10 و نسخه پلاس آن اولین گوشی های هوشمند مبتنی بر فناوری شبکه های مخابراتی 5G باشند. احتمالاً در اوایل سال 2019 میلادی (زمستان 97) و در رویداد کنگره جهانی موبایل آتی شاهد رونمایی از گوشی های مورد بحث خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *