معرفی گجت ها

گجت های بهره مند از ابزارهای بهبود شنوایی؛ انقلاب بعدی حوزه ایربادها

در سال های اخیر میزان عرضه ایربادهای بی سیم افزایش قابل توجهی پیدا کرده و به عنوان نمونه کمپانی های B&O ،Bose، سونی و سامسونگ نیز به براگی پیوسته اند؛ شرکتی که از سال 2014 این هدفون های بی سیم را به بازار عرضه می کند. حالا به دنبال بخشی از قانونی که پیش از این در آمریکا تصویب شد،  سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دسته بندی جدیدی را به ابزارهای مرتبط با بهبود شنوایی اضافه کرده است.

بر اساس استانداردهای این دسته بندی اطمینان حاصل می شود که شرکت های دارای تأییدیه این سازمان قواعد مشخصی را در ابزارهای شنوایی خود رعایت می کنند. بدین ترتیب انتظار می رود بزرگترین پیشرفت بعدی این هدفون ها ارائه قابلیت های مورد نیاز برای کمک به افراد دارای مشکلات شنوایی باشد.

50 میلیون آمریکایی از مشکل زنگ زدن گوش رنچ می برند

بر اساس گزارش ها حدود 50 میلیون شهروند آمریکایی از مشکل زنگ زدن گوش رنج می برند. از این تعداد حدود 20 میلیون نفر با نوع حادی از این مشکل مواجه هستند. با این حال کمتر از 15 درصد این افراد از ابزارهای بهبود شنوایی (از جمله سمعک) استفاده می کنند. دلیلی این مسئله نیز به شرمسار بودن این افراد در استفاده از این ابزارها و نیز قیمت بالای آنها بر می گردد.

ایرباد Dash براگی

اخیراً برخی از کمپانی های سازنده هدفون قابلیت های ویژه ای از جمله کمک به شنوایی افراد کم شنوا یا افرادی که به مشکل زنگ زدن گوش دچار هستند، را در گجت های خود تعبیه کرده اند.

کمپانی هایی از جمله براگی ایربادهای بهره مند از فناوری های بهبود شنوایی را عرضه می کنند

به عنوان نمونه کمپانی براگی از همکاری خود با «Mimi Hearing Technologies» خبر داده که قرار است در راستای برنامه «Project Ears» فناوری بهبود شنوایی شخصی سازی شده را به ایربادهای سری «Dash» خود بیاورد. این تکنولوژی می تواند به کمک افرادی بیاید که از معضل زنگ زدن گوش یا کم شنوایی رنج می برند. این راهکار شخصی سازی شده بر اساس فناوری به نام آزمایش «Earprint» تست های ویژه ای را برای هر فرد انجام می دهد و بدین ترتیب صداهای پخش شده به شکل ویژه به بهترین نحو برای او پخش می شوند.

ایرباد IQBuds Boost

شرکت های دیگری از جمله «Nuheara» نیز گجت های ویژه خود را توسعه داده اند که به جبران مشکلات شنوایی افراد کمک می کند. هدفون های «IQBuds Boost» به لطف بهره مندی از نرم افزار ویژه «Ear ID» این کمپانی به افراد کمک می کنند که در محیط های پر ازدحام بتوانند به خوبی صدای افراد را بشنوند.

در نهایت براگی در آینده قصد دارد تأییدیه سازمان غذا و دارو را برای هدفون هایی که به شنوایی افراد یاری می رسانند، دریافت کند. انتظار می رود در ماه های آتی شرکت های سازنده هدفون های دیگر نیز به این حوزه وارد شوند و محصولات خود با تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را به بازار عرضه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *