تازه های تکنولوژی و مقالات, لپ تاپ و بیشتر از لپ تاپ

اینتل مشخصات احتمالی پردازنده های نسل نهم خود را منتشر کرد

پردازنده های نسل نهم – شاید اینتل معرفی چیپست های ۱۰ نانومتری را تا دو سال دیگر به تاخیر انداخته باشد اما این کمپانی سورپرایز دیگر را در سری ۱۴ نانومتری برای کاربران در نظر گرفته است. اخیرا اسنادی از این کمپانی درز کرده که نشان دهنده معرفی نسل نهم پردازنده های دسکتاپ Core از نهم مهر ماه هستند.

پردازنده های نسل نهم این کمپانی شامل Core i9، i7 و i5 بوده و در قالب پردازنده های نسل نهم اینتل عرضه خواهند شد. پرچمدار اصلی این رده پردازنده هشت هسته ای Core i9-9900K با کلاک پایه ۳.۶ گیگاهرتزی است که برای هر هشت هسته آن در حالت توربو تا ۴.۷ گیگاهرتز، و برای یک یا دو هسته تا ۵ گیگاهرتز افزایش پیدا می کند.

این پردازنده دارای ۱۶ رشته پردازشی، چیپ گرافیک UHD 620 اینتل و کش لایه سوم ۱۶ مگابایتی بوده و به نظر می رسد که دیگر به پرداخت هزینه هنگفت برای خرید پردازنده های سری ایکس یا Extreme Edition نیازی نداشته باشیم.

پردازنده های نسل نهم اینتل

مدل Core i7-9700K هم از هشت رشته و پردازنده هشت هسته ای با کلاک پایه ۳.۶ گیگاهرتز بهره می برد که در صورت لزوم برای تمام هسته ها تا ۴.۶ گیگاهرتز و برای یک هسته تا ۴.۹ گیگاهرتز افزایش می یابد.

مدل میان رده Core i5-9600K هم قرار است میزبان شش رشته و شش هسته با فرکانس پایه ۳.۷ و توربوی ۴.۳ گیگاهرتز باشد که در مورد یکی از هسته ها به ۴.۶ گیگاهرتز هم می رسد. بهای احتمالی این محصولات برای Core i9-9900K ، مدل Core i7-9700K و Core i5-9600K به ترتیب حدود ۴۵۰، ۳۵۰ و ۲۵۰ دلار خواهد بود.

بر اساس این داده ها در مهرماه تعدادی از پردازندهای نسل نهم اینتل با قابلیت اورکلاک معرفی خواهند شد اما رونمایی از برخی دیگر تا زمستان سال جاری به تعویق می افتد. در صورتی که این خبر به حقیقت بپیوندد این مدل ها تا اوایل زمستان به بازار راه پیدا کرده و کارایی آنها در مقایسه با پردازنده های رایزن به چالش کشیده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *