دسته‌بندی نشده

واکسن سرطان توانست تومور سرطانی موش ها را به طور کامل نابود کند

برای سال ها درمان سرطان یکی از چالش های اساسی پزشکان بوده و حالا دانشمندان با استفاده از واکسنی که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند، موفق شده اند تومورهای سرطانی را در موش ها هدف قرار داده و نابود کنند.

واکسن توانسته تمامی اثرات سرطان از جمله متاستاز را درمان کند

در این پژوهش که توسط محققان دانشگاه استنفورد انجام شده، پس از تزریق ترکیبی از دو تقویت کننده سیستم ایمنی به تومورهای موش، تیم محققان اعلام کردند که واکسیناسیون توانسته تمامی اثرات سرطان از جمله متاستازی (گسترش و مهاجرت سلول های سرطانی از یک بافت به بافت دیگر) که غیر قابل درمان بود را از بین ببرد.

به گفته دکتر «رونالد لوی» نویسنده ارشد این پژوهش نیازی به فعال کردن تمام سیستم ایمنی (در برابر سلول های سرطانی) یا دستکاری سلول های سیستم ایمنی بدن بیمار نیست. لوی افزوده که پس از استفاده از دو عامل تقویت کننده سیستم ایمنی در کنار هم و تزریق آن به تومورها، سرطان ویژه به طور کامل از بدن آنها حذف شده. او نتایج را حیرت آور خوانده است.

به ادعای محققان این پژوهش، اِعمال مقدار بسیار کمی از  دو عامل یاد شده می تواند به عنوان گزینه ای ارزان قیمت و در عین حال سریع برای درمان سرطان به کار رود و بعید است که موجب عوارض جانبی که در روش های معمول تحریک کننده سیستم ایمنی وجود دارد، در این متد وجود داشته باشد.

این روش روی موش های مبتلا به تومورهای لنف، پستان، روده بزرگ و ملانوم (تومور پوستی بدخیم با منشا سلول های ملانین دار) آزمایش شده و نتایج مثبتی در پی داشته است.

در حال حاضر یکی از این دو عامل ایمنی که در آزمایش مذکور استفاده شده، برای استفاده انسان ها مورد تأیید قرار گرفته و یک نمونه دیگر نیز دوره آزمایشی درمان سرطان لنف را طی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *