تازه های تکنولوژی و مقالات

نگاه مایکروسافت به سرفیس فون با دو نمایشگر تاشو چیست؟

چندی است که درباره دستگاهی افسانه ای از مایکروسافت خبرهایی منتشر می شود. برخی آن را یک تبلت می دانند که تاشو است و تبدیل به موبایل خواهد شد و برخی آن را یک موبایل بازشو می دانند که تبدیل به موبایل خواهد شد! اولی را تبلت تاشو سرفیس و دومی را سرفیس فون می نامیم که احتمال به تحقق پیوستن دومی بیشتر است، البته طبق شایعات. در این مطلب جزئیاتی از پتنت ثبت شده توسط مایکروسافت در WIPO یعنی سازمان مالکیت معنوی جهانی را مرور خواهیم کرد تا ببینیم نگاه مایکروسافت به سرفیس فون با دو نمایشگر تاشو چیست؟

مایکروسافت در توضیحات پتنت ثبت شده خود عنوان می کند که در کنار این قابلیت های پیشرفته، تقاضا برای صفحه نمایش بزرگتر در جهت ارایه یک تجربه کاربری غنی تر بیشتر شده است. نمایشگر تلفن های هوشمند حالا تا جایی پیشرفت پیدا کرده  که اکثر سطح موجود روی دستگاه را پوشانده اند. در جهت افزایش اندازه نمایشگر تنها راهی که وجود دارد افزایش اندازه خود موبایل های است. از آن جایی که کاربران دوست دارند موبایل آن ها به راحتی در جیب یا دست شان جای بگیرد پس این افزایش در اندازه خودِ موبایل مطلوب نیست.

در نتیجه استفاده از موبایل هایی با دو صفحه نمایش محبوب تر خواهد شد. بدین وسیله موبایل یا تبلت ها می توانند بازشده و سطح نمایش خود را به لطف دونمایشگری که در کنار یکدیگر تراز می شوند، گسترش دهند و کاربر احساس استفاده از یک نمایشگر را داشته باشد. در وضعیت بسته بودن دستگاه هر دو نمایشگر رو به روی یکدیگر قرار می گیرند و این یعنی از نمایشگر محافظت می شود. در حالت باز نیز دو نمایشگر می توانند پشت به پشت یکدیگر تکیه کنند و زاویه دید مورد نیاز برای کاربر را فراهم کنند.

اینکه دستگاهی مورد بحث چه زمانی و با چه قیمتی ارایه شود هنوز مشخص نیست اما بعید نمی دانیم تا پیش از پایان سالی آتی شاهد دستگاهی در رده قیمتی 1000 دلار باشیم! نظر شما چیست؟ سرفیس فون می تواند انقلابی همچون آیفون باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *