تازه های تکنولوژی و مقالات

مک بوک ایر جدید اپل با نمایشگر رتینا معرفی شد

مک بوک ایر جدید اپل – بلاخره اپل مک بوک ایر جدید را معرفی کرد. سال قبل لپتاپ باریک اپل تنها به روز رسانی های جزئی کارت گرافیک و پردازنده را تجربه کرده بود و از سال 2015 تغییر عمده ای را شاهد نبود. اما این بار تغییرات بنیادی تر از پیش است.

این بار مک بوک ایر به نمایشگری رتینا مجهز شده و حاشیه نمایشگر 13.3 اینچی آن در مقایسه با سایر مک بوک ها باریکتر است. رزولوشن نمایشگر حالا 4 برابر اولین مدل مک بوک ایر شده و به 2880 در 1800 پیکسل رسیده است. متاسفانه درگاه های ورودی تنها به دو USB-C محدود هستند و ظاهراً خبری از درگاه کارت خوان SD نیست اما خبر خوب اینکه همین دو درگاه USB با تاندربولت 3 هم سازگار هستند و نوید سرعت بسیار بالا را می دهند.

قابلیت دیگری که به مک بوک ایر افزوده شده، حسگر اثر انگشت Touch ID به همراه چیپ امنیتی T2 است و پشتیبانی از دستورات صوتی دستیار سیری نیز در نظر گرفته شده اما خبری از تاچ بار نیست. کیبورد از نوع پروانه ای و مشابه با همانی است که در مک بوک پرو 2018 تعبیه شده. به این ترتیب می توان انتظار کیبوردی کم صدا تر و با نرخ خرابی پایین تر را داشت.

مک بوک ایر رتینا

اما در بخش سخت افزاری، پردازنده نسل هشتم Core i5 اینتل مجهز به 2 هسته پردازشی به مک بوک ایر نیرو می دهد و می توانید مدل هایی با فضای ذخیره سازی تا 1.5 ترابایت و با رم حداکثر 16 گیگابایتی را خریداری کنید. شارژدهی باتری هم به همان خوبی مک بوک های قبلی است. اپل ادعا می کند با یک بار شارژ می توانید تا 12 ساعت از دستگاه استفاده کنید و تا 13 ساعت با آیتونز به تماشای ویدیو بپردازید. با این حال تجربه نشان داده که در این باره اپل اعداد را خوشبینانه در نظر می گیرد.

حجم کلی دستگاه کاهشی 17 درصدی را تجربه کرده و وزنی در حدود 1.2 کیلوگرمی و قطری 15.6 میلی متری دارد. به گفته اپل برای بدنه یکپارچه دستگاه از آلیاژ فلزی استفاه شده که در تولید آن آلومینیوم صد در صد بازیافتی به کار رفته است. اسپیکر دستگاه حالا 25 درصد صدای بالاتری دارد و بیس دو برابر بالاتری تولید می کند. ابعاد ترکپد مک بوک ایر رتینا هم 20 درصد افزایش یافته است.

مک بوک ایر جدید در رنگ های نقره ای، طلایی و خاکستری عرضه می شود اما متاسفانه بهبودها قیمت آن را بالا برده است. قیمت پایه 1199 دلار است. با این مبلغ، پردازنده Core i5، رم 8 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD نصیبتان می شود. با این حال اپل محصول جدیدش را ارزان قیمت ترین مک مجهز به نمایشگر رتینا می خواند. پیش فروش از امروز مهیا شده و از 16 آبان نیز عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *