معرفی گجت ها

مانیتور گیمینگ ۴۹ اینچ سامسونگ با پشتیبانی از قابلیت HDR در ایران رونمایی شد

سامسونگ در دومین روز از نمایشگاه الکامپ ۹۶ گیلان از مانیتور گیمینگ فوق عریض و خمیده ۴۹ اینچی خود رونمایی کرد که به طور خاص برای گیمرها طراحی شده است.

این مانیتور که با نام C49HG90 شناخته می شود از پنل QLED بهره می برد که پیشتر فقط در تلویزیون های سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته بود. پنل های QLED از ذرات کوانتوم دات برای تولید رنگ های طبیعی تر استفاده می کنند. به گفته سامسونگ این فناوری، طیف رنگی نمایشگر را به یک میلیارد رنگ رسانده و در کنار فناوری HDR می تواند تصاویر زنده ای را برای کاربر به ارمغان آورد.

روزبه اشتری، مدیر فروش و بازاریابی نمایشگرهای حرفه ای سامسونگ در ایران در رابطه با فناوری QLED می گوید: «همه LED ها قابل انحنا نیستند در نتیجه صفحه QLED یا یک پنل کریستال، جایگزین یا روکشی برای LED می شود تا قابلیت انحنا ایجاد کند، با توجه به اینکه روشنایی تصویر را نیز چندین برابر می کند.»

رزولوشن ۳۸۴۰ در ۱۰۸۰ و نسبت تصویر ۳۲:۹ نمایشگر C49HG90 به همراه نرخ ریفرش ۱۴۴ هرتز، بهره وری از فناوری AMD FreeSync™ 2 و زمان واکنش پذیری ۱ میلی ثانیه از دیگر مشخصه های فنی برجسته مانیتور جدید سامسونگ به حساب می آیند.

قابلیت Eye-Saver نیز برای راحتی چشم کاربر در نور کم محیط در نظر گرفته شده که با روشن کردن آن می توان از میزان نور آبی تصویر کاست و تجربه های شبانه گیمینگ را طولانی تر و برای چشم ها ساده تر کرد. قابلیت Flicker Free نیز نور پس زمینه را کاهش می دهد و تاثیری مشابه با Eye-Saver در تجربه شما خواهد گذاشت.

خمیده و بدون حاشیه

سامسونگ می گوید که C49HG90 بزرگترین مانیتور جهان است و ۴۹ اینچ نمایشگر آن با انحنای ۱۸۰۰ درجه ای در برابر چهره کاربر می نشیند. بنا به گفته های سامسونگ «صفحه نمایش این مانیتور با انحنایی طراحی شده که تطابق‌پذیری زیادی با شعاع چشم انسان دارد».

به طور کلی نمایشگرهای خمیده احساس فراگیرتری به خصوص در بازی های ویدیویی ایجاد می کنند و این نمایشگر غول پیکر نیز برای همین منظور طراحی شده است.

یکی دیگر از ویژگی های جالب این نمایشگر، طراحی تقریبا بدون حاشیه آن است که زیبایی ظاهری این مانیتور را قوت بخشیده. پایه فلزی و انعطاف پذیری نیز برای تنظیم نمایشگر در برابر کاربر در نظر گرفته شده است.

مانیتوری برای همه گیمرها

نمایشگر C49HG90 فقط مختص پی سی گیمرها نیست و اگر از کنسول های بازی هم استفاده می کنید می توانید قابلیت های اصلی مانیتور را به کار گیرید. اگر یکی از کنسول های پلی استیشن ۴ پرو و اکس باکس وان اکس را دارید این نمایشگر می تواند پتانسیل های کنسول شما را نیز به نمایش گذارد.

اشتری در رابطه با امکانی که نمایشگر فوق عریض در اختیار کاربران قرار می دهد می گوید: «تصاویر کاملا پهن هستند و دید بیشتری در اختیار شما قرار می دهند. برای مثال در بازی فیفا با استفاده از تلویزیون های ساده شاید نتوانید کل زمین را مشاهده کنید اما در این نمایشگر به راحتی می توانید همه زمین را ببینید.»

نمایش چندگانه تصاویر

نمایشگر جدید سامسونگ به سبب ۴۹ اینچی بودن و طراحی فوق عریضی که دارد از قابلیتی کاربردی به نام Easy Setting Box نیز برخوردار است و کاربران می توانند مانیتور غول آسای خود را به چند پنجره کوچک تر تبدیل کنند.

قابلیت دیگری به نام «تصویر در تصویر» نیز این امکان را مهیا می سازد تا در صورت تمایل، دو ورودی تصویر HDMI به مانیتور متصل کنید تا همزمان تصاویر از دو منبع مختلف روی دستگاه پخش شود. به گفته سامسونگ، قابلیت تصویر در تصویر بدون اختلالی در کیفیت و رزولوشن انجام می پذیرد.

اشتری می گوید: «در حالت تقسیم نمایشگر به دو قسمت، نسبت تصویر از ۳۲:۹ به حالت ۱۶:۹ تبدیل می شود. در واقع چه دو نمایشگر ۲۷ اینچ سامسونگ را در کنار هم قرار دهید و چه از این نمایشگر ۴۹ اینچی استفاده کنید، تصویر یکی خواهد بود.»

به گفته روزبه اشتری، این مانیتور قرار است با قیمتی حدود ۷ الی ۸ میلیون تومانطی دو هفته آینده به بازار ایران عرضه شود. اگر برای بازی های ویدیویی و تجربه گیمینگ خودتان بهای بسیاری می پردازید، این مانیتور می تواند یکی از گزینه های اصلی شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *