لپ تاپ و بیشتر از لپ تاپ

لپتاپ چرمی اچ پی اسپکتر فولیو معرفی شد

لپتاپ چرمی اچ پی اسپکتر فولیو معرفی شد – کدام لپتاپی را سراغ داریم که از مک بوک های فلزی اپل شیک تر باشند؟ در خوشبینانه ترین حالت موارد محدودی به ذهنمان می رسد. اما اچ پی با معرفی لپتاپ چرمی اسپکتر فولیو طراحی متفاوتی را ارائه داده است.

این لپتاپ ظاهری شبیه به کیف های کاری چرمی دارد، به نمایشگری 13.3 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 با پنل IPS مجهز شده و از نوع تبدیل پذیر یا هیبریدی است. به این ترتیب می تواند تبدیل به تبلت شود. اچ پی اسپکتر فولیو 1.4 کیلوگرم وزن دارد و از مک بوک پرو سنگین تر است اما همچنان توانایی رقابت با دیگر لپتاپ های هم رده خود را دارد.

اسپکتر فولیو

چرم تنها موردی نیست که اسپکتر فولیو را از رقبا متمایز می کند. اچ پی برای اولین بار در لپتاپ ها از پردازنده های دو هسته ای نسل هشتم سری Y اینتل بهره برده است. این پردازنده امکان طراحی بی نیاز از فن خنک کننده را فراهم کرده است. علاوه بر این اچ پی با اینتل همکاری کرده تا مادربورد این محصول 20 درصد نسبت به نمونه های مشابه کوچکتر باشد.

این همکاری همچنین موجب شده اچ پی اسپکتر فولیو اولین لپتاپ بازار با پشتیبانی از شبکه های مخابراتی LTE گیگابیتی باشد. قابلیت دیگر فناوری نمایشگر کم مصرف اینتل است که می تواند میزان توان باتری مصرف شده توسط نمایشگر را تا نصف کاهش دهد. برای مدل های بهره مند از پردازنده Core i5 و Core i7 وعده شارژدهی باتری 19 و 17 ساعته داده شده. مدل با قابلیت پشتیبانی از LTE هم با یک بار شارژ تا 14 ساعت دوام می آورد.

اسپکتر فولیو

اچ پی برای اسپکتر فولیو قلم ویژه ای را در نظر گرفته که به همراه دستگاه ارائه می شود. برای نگهداری قلم هم بخش ویژه ای در کناره لپتاپ در نظر گرفته شده است. اسپیکرهای دستگاه چهار گانه هستند و با همکاری شرکت مشهور در حوزه تجهیزات صدا، B&O توسعه داده شده اند.

امکان پیش فروش اچ پی اسپکتر فولیو از امروز آغاز شده است. مدل مجهز به پردازنده Core i5 حداقل قیمت 1299 دلاری دارد.مدل با پردازنده Core i7 با پشتیبانی از LTE هم برچسب قیمت 1499 دلاری خورده است. قرار است مدل بدون پشتیبانی از LTE و با پردازنده Core i7 نیز در 7 آبان با قیمتی که فعلاً نا مشخص است روانه بازار شود. رنگ فعلیِ در نظر گرفته شده برای این محصول خاص اچ پی قهوه ای است اما در آینده در رنگ زرشکی هم عرضه خواهد شد.

اسپکتر فولیو

به طور خلاصه مشخصات فنی اسپکتر فولیو به این ترتیب است:

  • نمایشگر: 13.3 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 (fHD) با پنل IPS، لمسی، دارای پوشش محافظ گوریلا گلس 4 و حداکثر روشنایی 400 نیت. مدلی با نمایشگر 4K در آینده و در سال جاری میلادی عرضه می شود.
  • پردازنده: اینتل Core i5-8200Y یا Core i7 8500Y
  • کارت گرافیک: اینتل UHD 615
  • حافظه: 8 گیگابایت LPDDR3-1866
  • حافظه ذخیره سازی: 256 گیگابایت SSD از نوع PCIe NVMe M.2
  • وای فای و بلوتوث: پشتیبانی از وای فای 802.11b/g/n/ac و بلوتوث 4.2
  • دوربین: مجهز به نور مادون قرمز و با رزولوشن fHD
  • قلم: با قابلیت شارژ از طریق USB-C
  • درگاه ها: 2 عدد تاندربولت 3، یک عدد USB 3.1 از نوع Type C و یک درگاه 3.5 میلی متری صدا
  • باتری: 6 سلولی 54.28 وات ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر
  • وزن: در حدود 1.4 کیلوگرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *