تازه های تکنولوژی و مقالات

فتوشاپ CC روی آیپد تقریبا با نسخه دسکتاپ آن برابری می‌کند

فتوشاپ CC روی آیپد – ادوبی طی کنفرانس MAX که اخیرا آن را برگزار نمود، از نقشه‌های خود برای نسخه آیپد فتوشاپ CC پرده برداشت. نسخه آیپد از بسیاری جهات همسنگ نسخه دسکتاپ محسوب می‌شود؛ هم در کدنویسی تفاوتی با آن ندارد و هم تقریبا تمام قابلیت‌های این نسخه را به صفحات لمسی تبلت‌های اپل می‌آورد.

با این وجود، تفاوت اینجاست که اینترفیس فتوشاپ CC آیپد در عوض ماوس، برای کار با قلم هوشمند و انگشت بهینه‌سازی شده که به گفته ادوبی شامل «ژست‌های لمسی طبیعی» هم می‌شود. بنابراین همان آثاری که در نسخه دسکتاپ قابل خلق هستند را می‌توانید تقریبا با همان جزئیات در نسخه تبلت هم پیاده‌سازی کنید.

نسخه آیپد فتوشاپ CC درست مثل نسخه دسکتاپ با سرویس Creative Cloud ادوبی تعامل دارد و در نتیجه می‌تواند فایل‌های شما را میان پی سی و پلتفرم‌های دیگر به طور کامل همگام‌سازی کند. البته باید توجه داشته باشید که فتوشاپ CC آیپد در نسخه 1.0 (که سال 2019 منتشر می‌شود) فقط «بخش کوچکی از قابلیت‌های فتوشاپ» را شامل خواهد شد.

همچنین هنوز مشخص نیست که آیا نسخه اندروید اپلیکیشن نیز همین امکانات نسخه آیپد را دریافت می‌کند یا خیر. بنابراین اگر در فکر مهاجرت کامل به نسخه تبلت فتوشاپ CC بودید، بهتر است فعلا از تصمیم خود منصرف شده و این کار را به آپدیت‌های بعدی اپلیکیشن در سال آینده موکول کنید. با این وجود، نمی‌توان کتمان کرد که داشتن تجربه‌ای در سطح رایانه‌های شخصی روی آیپدهای اپل می‌تواند برای طراحان و هنرمندان بسیار عالی و رضایت‌بخش باشد.

از سوی دیگر، ارائه یک فتوشاپ در حد نسخه دسکتاپ روی تبلت به آن معناست که این گجت‌ها صرفا موبایل‌های دارای نمایشگر بزرگ نیستند و به لطف پیشرفت‌های سخت‌افزاری، حالا آنقدر قدرت یافته‌اند که بتوانند یک «فتوشاپ واقعی» را اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *