تازه های تکنولوژی و مقالات

طرح اپل واچ جدید – طراحی اپل واچ بعدی تغییر می کند، حذف دکمه فیزیکی

طرح اپل واچ جدید

اپل سابقه حذف دکمه فیزیکی را دارد. برای اولین بار دکمه هوم آیفون ۷ از فیزیکی به فشاری تغییر پیدا کرد. منظور ما از فشاری همان هپتیک انجین (Haptic) است که زمانی که شما دکمه را می فشارید به جای فشرده شدن فیزیکی یک دکمه، فشار انگشت شما ثبت شده و برای بازخورد یک ویبره زده می شود. حال به نظر می‌رسد که پس از ۳ نسل اپل واچ قرار است نسل جدید ساعت های هوشمند بدون دکمه فیزیکی ارائه شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم.

همانطور که می دانید، اپل واچ ۲ کلید دارد. یک کلید چرخان که برای جابه جا شدن بین منوها استفاده می شود و البته کارایی های دیگری هم دارد و کلید دوم که در نقش کلید هوم استفاده می شود. این شایعه به ما می گوید که کلید چرخان به همان صورت که پیش از این بود ارائه می شود اما کلید خانه با کلید فشاری یا حتی به عنوان کلید مجازی جایگزین می شود، به این صورت که از فناوری هپتیک انجین (Haptic Engine) استفاده خواهد شد.

این گزارش توسط فست کمپانی (Fast Company) منتشر شده و ادعا می شود که از منابع نزدیک به اپل و توسعه اپل واچ شنیده شده است. هرچند که این منابع با قطعیت بالایی از تحقق چنین طرحی در اپل واچ نسل بعدی که سال ۲۰۱۸ ارائه خواهد شد، صحبت می کنند اما اگر این طرح در اپل واچ ۴ که احتمالا امسال ارائه شود اجرایی نشود نهایتاً در اپل واچ های نسل بعدی حتما اجرا خواهد شد.

اینکه آیا چون این نوع کلیدی چقدر در یک ساعت هوشمند بتواند مفید باشد یا چه چیزی را به شما اضافه کند هنوز مشخص نیست اما حتما اپل برای آن دلیل ویژه‌ای دارد. شما چطور فکر می کنید اپل واچ ۴ با کلید هوم مجهز به فناوری هپتیک ارائه خواهد شد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *