اخبار, تازه های تکنولوژی و مقالات

طراحی کولر رفرنس با فن سه گانه برای RTX 40 از سوی انویدیا

به نظر می‌رسد که انویدیا از کولر رفرنس و اولیه دارای سه فن برای کارت گرافیک Geforce RTX 40 مبتنی بر پردازنده گرافیکی AD102 استفاده خواهد کرد.

تا معرفی کارت گرافیک‌های سری RTX 40 هنوز ماه‌ها زمان باقی مانده، اما شایعات در مورد آن‌ها هر روز شدت می‌گیرد.

در آخرین شایعات، Kopite7kimi افشا کرده که انویدیا از یک کولر رفرنس با سه فن برای کارت گرافیک‌های رده بالای سری RTX 40 خود استفاده خواهد کرد. البته انتظار نمی‌رود این سیستم خنک کننده خیلی زود در واحدهای تولید شده مورد استفاده قرار گیرد، اما وجود آن چندان دور از ذهن نیست.

کارت گرافیک‌های کاستوم RTX 3090 Ti معمولاً با سه فن یا خنک کننده مایع کار می‌کنند. انویدیا نیز کولر دوگانه رفرنسی برای این کارت گرافیک طراحی کرده که البته نمی‌تواند برای پردازنده‌های 600 واتی آینده این شرکت کافی باشد.

 

کارت گرافیک RTX 40 با سه فن

 

انویدیا هرگز روی مدل‌ اولیه کارت گرافیک‌های خود از کولر با فن سه گانه استفاده نکرده و البته خنک کننده مایع را نیز مورد استفاده قرار نداده است. 

باید به این نکته اشاره کنیم که AMD مدل اولیه کارت گرافیک Radeon VII خود را به کولر دارای فن سه گانه و مدل اولیه RX 6900XT LC/Fury X را با خنک کننده مایع نیز به نمایش گذاشته است.

حال شایعات از طراحی کولر دارای سه فن برای کارت گرافیک مبتنی بر پردازنده گرافیکی AD102 حکایت دارند. البته این به معنی استفاده از آن در کنار RTX 4090 نیست و به احتمال زیاد در کنار RTX 4090 Ti که از توان طراحی گرمایی بیشتری برخوردار است از آن استفاده خواهد شد.

البته در نظر داشته باشید که شایعه‌ای مشابه درست پیش از معرفی سری RTX 30 منتشر شد که هیچ‌گاه به واقعیت نپیوست. 

Kopite همچنین احتمال معرفی کارت گرافیک‌ RTX 4090 در تیر یا مرداد ماه را رد کرده و تاریخ آبان ماه را برای این رونمایی محتمل‌تر دانسته است.

انویدیا دوست ندارد خیلی زود کارت گرافیک‌های جدید خود را وارد بازار کند، زیرا فروش نسل قبلی یعنی RTX 30 با قیمت کارخانه روز به روز سخت‌تر می‌شود. از این رو احتمال عقب افتادن معرفی RTX 40 وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *