تازه های تکنولوژی و مقالات

هرآنچه در رویداد ماه اکتبر اپل معرفی شد

رویداد ماه اکتبر اپل – از آیپدهای جدید تا مک بوک ایرهای جدید، اپل در مراسم ماه اکتبر خود که ساعتی پیش به پایان رسید، به روزرسانی های متعددی برای دیوایس های گوناگون خود داشت و شب خوبی برای مشتریانش رقم زد. بیایید نگاهی بیندازیم به هرآنچه که در مراسم امروز اپل به نمایش درآمد.

مک بوک ایر جدید

مک بوک ایر رتینا اپل

بالاخره نوبت به مک بوک ایر رسید تا از نمایشگر رتینا بهره مند شود. این دستگاه نمایشگری 13.3 اینچی داشته و با حاشیه باریک تری -که این بار مشکی رنگ است و نه به رنگ آلومینیوم- از راه می رسد. حسگر اثر انگشت Touch ID در گوشه بالایی و سمت راستی کیبورد خودنمایی می کند و آن کیبورد هم خود این بار از دکمه های مبتنی بر مکانیزم پروانه ای اپل بهره می برد. دکمه های فانکشن هم واقعی هستند و خبری از تاچ بار نیست.

ترکد پد Force Touch دستگاه حدوداً 20 درصد بزرگ تر شده و اسپیکرها هم به ادعای اپل تا 25 درصد صدای رساتر نسبت به نسل قبل پخش می کنند. این را هم فراموش نکنیم که مک بوک ایرهای جدید دوست دار محیط زیست هم هستند و بدنه آنها از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی تولید می شود.

این دستگاه دو پورت تاندربولت دارد و همراه با پردازنده i5 اینتل، تا سقف 16 گیگابایت حافظه رم با فرکانس 2133 مگاهرتز و تا سقف 1.5 ترابایت حافظه داخلی از راه می رسد که همگی در بدنه‌ای به وزن 1.24 کیلوگرم جای داده شده اند. با قیمت پایه 1199 دلار، مک بوک ایر جدید از روز هفتم نوامبر به دست مشتریان می رسد.

مک مینی جدید

با درنظرگیری مدت زمانی که از معرفی آخرین مک مینی می گذرد، احتمالاً شما هم تصورتان بر این بود که اپل پاک این دیوایس را فراموش کرده است. اما نه.

مک مینی جدید در مدل های 4 یا 6 هسته ای از راه می رسد، تا سقف 2 ترابایت حافظه داخلی دارد و تا سقف 64 گیگابایت حافظه رم. سیستم گردش حرارت جدید هم با کارایی بسیار بیشتر نسبت به قبل، از باثبات ماندن پرفورمنس اطمینان حاصل می کند. ناگفته نماند که روی بدنه دستگاه 4 پورت تاندربولت، پورت HDMI و دو پورت USB-A تعبیه شده که اکثر نیازهای هر کاربری را برطرف می کنند. ضمناً درست مثل مک بوک ایر، این دستگاه هم از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی تولید شده.

مدل پایه 799 دلار قیمت دارد و پیش خریدکنندگان از روز هفتم نوامبر می توانند منتظر دریافت سفارش های خود باشند.

آیپد پرو جدید

آیپد پرو ۲۰۱۸

خداحافظ دکمه فیزیکی هوم! مثل بسیاری از آیفون هایی که پیش تر از راه رسیدند، آیپد پرو جدید از دکمه هوم خلاص شده و حاشیه کمتر نمایشگر را به آن ترجیح داده است. با کاهش حاشیه ها، اپل قادر بوده نمایشگری 11 اینچی را درون همان بدنه ای که قبلاً میزبان پنلی 10.5 اینچی بود جا دهد. علاوه بر این اپل به سنت خود ادامه داده و مدلی بزرگ تر با نمایشگر 12.9 اینچی را نیز برای مشتریان تدارک دیده.

زیر شنل دستگاه چیپست جدید A12X بیونیک جای گرفته که خود میزبان پردازنده ای 8 هسته ای و پردازشگر گرافیکی 7 هسته ای است. کنترلر حافظه حالا از تا سقف 1 ترابایت ظرفیت ذخیره سازی پشتیبانی می کند و به ادعای اپل، آیپد پرو از 92 درصد از پی سی های قابل حمل سریع تر است.

احتمالاً جالب توجه ترین نکته درباره آیپد پرو جدید، جایگزینی پورت USB-C به جای لایتنینگ باشد که تماشای ویدیو روی نمایشگر اکسترنال 5K و شارژ مستقیم آیفون با آیپد از جمله ارمغان های آن هستند. آیپد پرو 11 اینچی با قیمت پایه 799 دلار عرضه می شود و مدل پایه مدل 12.9 اینچی هم 999 دلار روی دست تان هزینه می گذارد. مثل دیگر دیوایس های تازه از راه رسیده اپل، عرضه در خرده فروشی ها از روز هفتم نوامبر آغاز می شود.

اپل پنسل جدید

اپل پنسل جدید ساخته شده تا به صورت معناطیسی به لبه آیپد پرو جدید بچسبد. به محض تماس با بدنه دستگاه می توانید منتظر همگام سازی خودکار و شارژ وایرلس باشید. دیگری خبری از آن قلم هایی که از درون بدنه بیرون می آیند نیست. با اپل پنسل ضربه ای آرام به آیپد پرو بزنید و دستگاه فوراً از حالت آماده کار خارج شده و وارد Notes می شود. پشتیبانی از ژست های مختلف را هم نباید از یاد برد؛ مثلاً ضربه دوگانه روی لبه پنسل، زوم را در اپلیکیشن فوتوشاپ کنترل می کند.

iOS 12.1

همانطور که انتظار می رفت، نخستین به روزرسانی بزرگ iOS 12 از امروز منتشر می شود و مهم ترین ره آورد آن، قابلیت Group Facetime برای چت تصویری بین 32 نفر به صورت همزمان است. 70 اموجی جدید و کلید زدن پشتیبانی از دو سیم کارت در آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR هم از دیگر ویژگی های نسخه جدید سیستم عامل اپل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *