تازه های تکنولوژی و مقالات

اپل برای ویدیوهای آموزشی خود یک کانال یوتوب جدید راه اندازی کرد

تبلیغات تلویزیونی اپل همواره خلاقانه و جذاب بوده و کمپانی ساکن کوپرتینو در طول سالیان اخیر ثابت کرده در این زمینه استعداد خوبی دارد. اما برخلاف نمایشگرها و بیلبوردها، اپل در فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی نسبت به رقبا حضور کم رنگ تری داشته و در این حوزه نشانی از خلاقیت همیشگی خود ندارد.

به عنوان مثال حساب توییتر این شرکت کاملاً مسکوت بوده، و بسیاری از ویدیوهای تبلیغاتی اپل دیگر در کانال یوتوبی رسمی آن یافت نمی شوند؛ البته به نظر می رسد که شرکت تصمیمات جدیدی را در این حوزه اتخاذ کرده است.

موضوعات مورد آموزش در این کانال چندان پیچیده نیستند

کمپانی ساکن کوپرتینو به تازگی کانال یوتوبی جدیدی را تحت عنوان «Apple Support» راه اندازی کرده که در آن ویدیوهای کوتاهی را برای آموزش نکات مختلف به کاربران آیفون و آیپد منتشر می کند. جالب است بدانید که موضوعات مورد آموزش در این کانال چندان پیچیده نیستند و شامل مواردی مانند نحوه اسکرین شات گرفتن یا حذف تصاویر می شوند. مانند ویدیوی زیر که نحوه آپدیت iOS را آموزش می دهد:

هرچند چنین ویدیوهایی به احتمال زیاد برای کاربران با تجربه کارایی چندانی ندارند، اما حتماً برای افراد کم تجربه و کسانی که برای نخستین بار وارد دنیای iOS می شوند به درد بخور خواهند بود.

گفتنی است اپل پیش از این نیز در بعضی مواقع کلیپ های آموزشی کوتاهی را منتشر کرده بود؛ اما کانال یوتوبی جدید امکان طبقه بندی و یکپارچه سازی این ویدیوها را به نحو بهتری فراهم خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *