تازه های تکنولوژی و مقالات

آیپد پرو جدید با پورت USB-C از راه می رسد؛ تفاوت‌ها چه خواهد بود؟

آیپد پرو جدید با پورت USB-C – لایتنینگ برای مدت های طولانی از محبوبیت بسیار برخوردار بود و اپل هم دلیلی برای تعویض آن با پورتی دیگر نمی دید؛ اما حالا زمان آن رسیده تا تمام دیوایس های هوشمند به USB-C سوییچ کنند. در مراسم امروز اپل مشخص شد که اپل بالاخره پورت لایتنینگ را رها کرده و آیپد پرو همراه با پورت بسیار کاربردی تر USB-C از راه می رسد.

به عنوان مثال حالا می توانید آیپد پرو را به یک نمایشگر 5K متصل کنید و از تماشای ویدیوها روی یک نمایشگر خارجی لذت ببرید. هنوز مشخص نیست که چنین قابلیتی از نظر نرم افزاری چطور کار می کند؛ اما یکی از احتمالات تازه ای است که به لطف USB-C محقق شده.

علاوه بر این می توانید از دانگل های USB-C برای تجهیزات ذخیره دیتا گوناگون، از کارتخوان های SD گرفته تا کابل های اترنت استفاده کنید. آیپد پرو بیشتر از هر زمان دیگر به یک لپ تاپ سنتی شباهت یافته و بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات جانبی قطعاً از فرصت پیش آمده برای تولید انواع داک ها و هاب ها استفاده خواهند کرد.

و در نهایت نکته مهم دیگر درباره USB-C آن است که به شما اجازه می دهد در تئوری هر دیوایسی را به یک باتری پک اکسترنال تبدیل کنید. مثلا با یک تبدیل USB-C به لایتنینگ (که متاسفانه 20 دلار اضافه برایتان هزینه خواهد داشت) قادر به شارژ آیفون با آیپد هستید. حالا فقط باید امیدوار باشیم که USB-C سال آینده بالاخره راهش را به آیفون هم باز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *