تازه های تکنولوژی و مقالات

چیپست اپل A12 با معماری 7 نانومتری برای استفاده در آیفون های 2018 در مرحله تولید انبوه قرار گرفت

حدودا یک ماه پیش بود که خواندیم ساخت چیپست اپل A12 با معماری 7 نانومتری و توسط TSMC خواهد شد و حالا فعل آینده به حال استمراری تغییر می کند: چیپست اپل A12 با معماری 7 نانومتری برای استفاده در آیفون های 2018 در مرحله تولید انبوه قرار گرفت! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

می دانیم که آیفون های 2018 کمتر از 3 ماه دیگر رسما معرفی می شود. جسته و گریخته شایعاتی به گوش می رسد و تا حدودی می دانیم آیفون های 2018 به چه شکلی خواهند بود. قطعا یکی از بخش های اصلی این آیفون ها چیپست نسل بعدی اپل یعنی Apple A12 خواهد بود، چیستی که می آید تا پادشاهی اپل A11 بایونیک را از دنیای موبایل بگیرد و آن را ادامه بدهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت TSMC، یکی از تامین کننده های قطعات اپل تولید انبوه پردازنده های این نسخه از آیفون های جدید آغاز کرده است. تراشه ای که انتظار می رود آن را اپل A12 نام گذاری کنند، می تواند اولین نمونه ای باشد که از یک پردازشگر 7 نانومتری در یک دستگاه تجاری استفاده می کند، چیزی که صنعت فناوری سال هاست روی آن کار می کنند. تکنولوژی 7nm به تراکم ترانزیستورها در یک تراشه اشاره دارد، هر چند مشخصات دقیق بین تولید کنندگان ممکن است متفاوت باشد. با استفاده از یک فرایند کوچکتر، چیپ ها می توانند کوچکتر، سریع تر و کارآمدتر باشند و در طول زمان می توانند منجر به صرفه جویی در هزینه شوند. پردازنده های پیشرو در حال حاضر بر روی گوشی های هوشمند، مانند A11 Bionic اپل اسنپدراگون 845 و یا اگزینوس 9810 با پردازش 10 نانومتری ساخته می شوند.

سامسونگ امروز اعلام کرد که آماده است تا سال آینده تولید چیپ های 7 نانومتری را در مقیاس بزرگ انجام دهد. این شرکت تراشه های آیفون را در گذشته تولید کرده و با TSMC در تراشه A9 آیفون 6S شریک بود، اما TSMC پس از آن تا کنون تولیدکننده انحصاری چسپت های اپل بوده است.به شکل مشخص انتظار می رود اپل سه مدل جدید آیفون را این پاییز عرضه کند: به روز رسانی برای آیفون X، یک نسخه Plus و یک دستگاه ارزان قیمت با یک LCD 6.1 اینچ!

نظر شما چیست؟ چقدر به چیپست موبایلی که می خرید دقت می کنید و جزئیات آن برای شما اهمیت دارد؟ هر چند شاید کاربران زیادی به این موضوع دقت نکنند اما قطعا موضوع بسیار مهمی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *