لپ تاپ و بیشتر از لپ تاپ

ایسوس از رایانه تک-برد Tinker Board S رونمایی کرد؛ رقیبی جدی برای رزبری پای

ایسوس سال گذشته با معرفی رایانه کوچک و تک-برد Tinker Board برای جلب نظر برنامه نویسان و خارج کردن بازار این محصولات از دست رایانه محبوب رزبری پای تلاش زیادی به خرج داد. تینکر بورد نسبت به ابعاد کوچکش بسیار قدرتمند بود و می توانست ویدیوها را با وضوح تصویر 4K و صداها را با کیفیت ۲۴ بیت/۱۹۲ کیلوهرتز پخش نماید.

همچنین پورت HDMI، پشتیبانی از استاندارد گیگابیت اترنت، پردازنده چهار هسته ای و ۲ گیگابایت رم از دیگر خصوصیات این رایانه کوچک محسوب می شدند تا برای کارهایی مثل ساخت یک مدیا سنتر وسیله ای بسیار کاربردی و قدرتمند باشد.

امسال و در نمایشگاه CES، ایسوس جانشین این رایانه به نام Tinker Board S را معرفی کرده که مثل مدل قدیمی تر یک رایانه تک-برد قدرتمند به حساب می آید. تینکر بورد اس رایانه ای قدرتمند برای هکرهاست که خصوصیاتی مثل پین های 40GPIO و پشتیبانی از لینوکس جزو خصوصیات خوب آن هستند.

این رایانه کوچک از یک حافظه eMMC شانزده گیگابایتی هم بهره می برد و پورت USB هم روی بدنه خود دارد. با این وجود، نسبت به تینکر بورد از لحاظ ابعاد و ظاهر هیچ تغییری نکرده که می تواند برای طرفداران مدل قدیمی خبر خوشحال کننده ای باشد.

تینکر بورد اس قرار است که در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ روانه بازار شود. قیمت این محصول هنوز مشخص نیست، اما با توجه به قیمت نسبتا بالای ۶۰ دلاری برای مدل قدیمی (در مقایسه با رزبری پای) نباید انتظار داشته باشید که مدل جدید هم از لحاظ قیمتی با رزبری پای رقابت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *